INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
TRÄNING 7/8 "TESTBANA" 2003-08-06 11:59 

Testbanan är en test av din fysiska kapacitet.

Det är en snitslad bana med 2 km i skog och 1 km på stig (OL-skor är att föredra) där du ska springa så fort som möjligt. Testbanan är tänkt att regelbundet återkomma i träningsprogrammet så att du kan se vad din träning gett för resultat. Denna form av träning är till för att se var man befinner sig just nu. Det betyder att man inte ska formtoppa sig till den utan förbereda sig som man gör för en vanlig träning. Testet är anpassat så att alla kan vara med och springa, du kan välja att springa 3, 6 eller 9 km. Vi rekommenderar att herrseniorer springer 9 km och damseniorer 6 km för att man ska kunna jämföra tider med varandra.




Skrivet av:

Daniel Gustafsson
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=812


  [Tillbaka

Kommentarer 10 inlägg hittills
 Skriv en kommentar till den här nyheten

Skrivet av: da Silva [2003-08-08 11:03]
Varv- och totaltider finns här.

Skrivet av: 1.96 [2003-08-07 20:34]
Bra bana, hatade där man skulle under stocken dock... fy för sådana låga hinder... :)

Skrivet av: da Silva [2003-08-07 13:27]
Guldgängschef>>> Där 1.2 km-spåret går över Karlslundsåsen.

Skrivet av: Guldgängschef [2003-08-07 12:56]
dg>> Var startar banan? KA's säger mig intet!!

Skrivet av: Axel [2003-08-06 16:00]
dg>> Jag testar banan idag! Hoppas jag förstod dig rätt igår när du förklarade...

Skrivet av: dg [2003-08-06 13:54]
da Silva>> Den startar på samma ställe som KA;s.

Skrivet av: dg [2003-08-06 13:53]
AA>> Som jag ser det så kan man väl göra båda två. Dels är det bra att kunna se vad man gör för tid själv samtidigt som man kan se hur man ligger till mot andra.

Skrivet av: da Silva [2003-08-06 13:51]
Samma här... Men man kanske kan komma loss en timme och kuta runt tre varv, det kan ju vara intressant att ha en bottennotering framöver...

DG>>> Är testbanan i Karlslund? Nära eller långt från Klubbstugan?

Skrivet av: Peiza [2003-08-06 13:21]
Låter som en bra idé! Synd att man missar första testet, måste jobbe...

Skrivet av: AA [2003-08-06 12:18]
dg>> Tanken är väl inte att man ska jämföra sig med varandra utan med sina egna tidigare gjorda tider (alltså i framtiden).



[Tillbaka]