 |
|
|
10-mila läger, med tider och rumsfördelning mm
| 2005-03-07 09:08 |
Vi i arrangörstaben av 10-mila lägret har efter vissa svårigheter tro oss hittat ett bra koncept. Boendet kommer ske på Bredsands vandrarhem vid Mälarens strand några kilometer utanför Enköping. Lägret består av 4 träningspass varav 2 natt. Fredagens och söndagens pass kör vi på kartan där vi bor. På lördagen beger vi oss mot Jäfälla och springer två pass på träningspaketet inför 10-mila.
När: fre 11/3 - sön 13/3
Var: Bredsands Vandrarhem utanför Enköping vägbeskrivningen: E18 V Enköping - ta väg 55 mot Strängnäs. Efter ca 400 m ta vänster mot Sjukhus (rött kors), Kungsgatan tills ni passerar liten bro, sedan höger. Följ Ågatan, ta vänster Kaptensgatan till T-kors, ta höger, efter ca 500 m skylt höger mot Bredsand? Från detta kors är det sen ca 4 km till Bredsand,där vandrarhemmet ligger.
Program för helgen!
FREDAG
Avresa från Karlslund kl16,30. Ca 18,30 bör vi vara framme vid vandrarhemmet för incheckning och ombyte till träning.
fre kväll: Natt-ol på bredsandskartan med sport ident, 8060m för herrarna och 5170m för damerna. Första start ca 19,15 lottad startlista. Efter träningen kommer middag serveras på vandrarhemmet ca 21,00.
LÖRDAG Fm frukost 09.00 Avresa till Ängsjö motionsgård kl 11,00. Träningen består av en inviduell avkortningbar ol bana på 12,5 resp 7,0 km.
Dusch (13,30-) och lunch (14,15-) är bokat på Ängsjö motionsgård. I samband med lunchen håller EK ett info möte.
ca 15,45 Avresa för damerna till pass 2 (som vill springa i dagsljus). Där de löper 1 el 2 slingor, 3,5km styck
ca 17,00 avresa för herrarna till pass 2 (som vill springa i mörker). Där löps 2 el 3 slingor,3,5km styck. Gemensam start ca kl18 där 1/3 springer samma slinga samtidigt.
Efter träningen byter vi om och åker tillbaka till vandrarhemmet och duschar!
ca 21,00 mat för herrarna (ska kolla om damerna kan få den tidigare eftersom de kommer hem tidigare efter pass 2)
Det finns tv på vandrarhemmet. Finalen i melodifestivalen kl20-22 på svt1 brukar vara ett populärt kvällsnöje. Så det gäller att springa snabbt på lördagens andra pass.
SÖNDAG 08.00 Frukost. med efterföljande packning och städning.
09,30 parövnings ol-distans Tanken är att detta pass ska löpas med lite lägre puls och med längre löptid än normalt. Hela banan mäter 13,9 km. Banan är avkortningsbar och går att springa med dessa varianter. 13,9-10,4-8,2-5,8. Övningen består av två moment. Största delen av övningen går ut på att "paret" har varannan kontroll inritad på sin karta samt en efterföljande "avsläppningszon". Från den sk avsläppningszonen ska den andra person ta vid och orientera till nästa kontroll som den har på sin karta för att sen springa till sin avsläppningzon där den andra löparen tar vid osv. Sen kommer det under passets slutdel även dyka upp två slingor på ca 1100m resp 840m i ett tekniskt krävande område med kortsträckor,där man i paret kör åt varsitt håll i "tävlingstempo" och först tillbaka till boet "vinner".
kl 12,30 lunch på vandrarhemmet
Efter lunch så kommer efter flertalet önskemål det att ske ett stopp för dom som önskar i Patriks fars klädesaffär i centrala Enköping. Där får ni "klubbisar" handla i dam-, herr- och damsko-butiken till en rabatt av 30%.
Utan att ha kollat upp helt hundra, räknar jag (PS) med att följande kan ta bil. Fördelningen styr vi upp i Karlslund, där vi samlas kl 16:20.
Anette och DG Groth Axel Öbergs
Rumsfördelning Rum 1 (4) -da Silva -Peiza -Axel -Groth (fre-lör) Rum 2 (4) -DG -Örjan -Göthlin
Rum 3 (4) -Emma -Annette -Sara -Josefin (lör-sön)
Rum 4 (2) -Caroline N -Stina Ö
Rum 5 (8) -Björklund -Gurra -Janzon -Öberg -Eklöf (fre-lör) -Calle (lör-sön)
Söndagens träning,vilka som löper tillsammans
Calle - Peiza Örjan - Göthlin Björklund - da Silva Patrik - Axel Öberg - Janzon Gurra -DG Stina - Carro - Madelene Emma - Josefine Annette - Sara
/Patrik och Sjögren länkar av vikt: http://www.svif.se/yh.asp?RefID=324 http://www.jarfallaok.se/10mila/pm_10mila_traningspaket.pdf http://home8.swipnet.se/~w-87403/anghem/indang.htm http://www.letro.se/okenen2/artikel.asp?id=70 http://www.tiomila.se/2005/
|
| Klicka på bilderna för att se dem i större format
 Vandrarhemmet
 Kartklipp från Bredsand
 Kartklipp från Ängsjö
|
|
Kommentarer
| 20 inlägg hittills |
| Skrivet av: | Axel [2005-03-10 11:00] | |
|
 |
| Jag kan ta bil (5 pers) om det behövs... |
| Skrivet av: | Patrik [2005-03-10 0:14] | |
|
 |
Vilka kan ta bil i helgen? Behövs nog 4-5 bilar från Karslund på fre em förutom Groths som åker hem lördag kväll. (16st+groth som åker på fre em),sen kommer Calle,Josse o ev Iva med bil på lördag fm. Jag åker till Enköping fre fm och hjälper till med utsättning av nattbanan medan pappa sätter ut söndagens övning.
Örjan>> Tar du dig från Uppsala till Vandrarhemmet med egen bil eller åker du kommunalt och vill bli upplockad i Enköping? samling vid vandrarhemmet ca 18,30 |
| Skrivet av: | Patrik [2005-03-08 11:07] | |
|
 |
Fimpen kastar tyvärr in handuken för lägermedverkan pga feber o halsont och tror inte på nån snabb förbättring
Så jag avbokar en stuga o "de stabila" flyttar in i "juniorernas" 8bädds stuga. |
| Skrivet av: | Peiza [2005-03-07 22:32] | |
|
 |
| SportIdent kommer att användas på fredagens natträning, så ta med SI-pinnen. |
| Skrivet av: | Patrik [2005-03-07 18:10] | |
|
 |
| Hoppas rumsfördelningen blev ok för de flesta o att ingen blev ledsen för att man inte fick sova med sin drömpartner =) |
| Skrivet av: | Axel [2005-03-07 12:48] | |
|
 |
| Verkar som ett kul och bra läger! |
| Skrivet av: | Patrik [2005-03-07 8:42] | |
|
 |
| Stefan>> Trist! krya på ryggen! |
| Skrivet av: | stefan [2005-03-07 8:26] | |
|
 |
| patrik,peiza,pj>>Jag måste tyvärr avanmäla mig till lägret, har fått förhinder och tror inte min rygg håller för så många löppass så då blir prioriteringen annan tyvärr. |
| Skrivet av: | Peiza [2005-02-22 23:27] | |
|
 |
| Peiza>> Tanken med att du öppnade upp anmälan var väl att folk skulle anmäla sig, inte avanmäla sig... |
| Skrivet av: | Peiza [2005-02-22 10:33] | |
|
 |
Göthlin>> Då anmäler jag dig Övriga intresserade>><Öppnar upp anmälan ett tag till. |
| Skrivet av: | Göthlin [2005-02-22 8:36] | |
|
 |
| Räkna in mig också, ska bli riktigt roligt!! |
| Skrivet av: | Patrik [2005-02-21 9:22] | |
|
 |
Snorkfröken>> Kolla med Iva,går att lösa utan problem!
Oanmälda>> Än finns chansen,kommer inte meddela de vandrarhemmet och Ängsjö förrän under V9. Däremot kommer jag beställa kartorna från Järfälla OK och OK Enen under denna vecka,så det inte blir nåt strul om dom skulle dröja. Så det skulle underlätta väldigt mkt om man beställde rätt antal från början. Så tveka inte till lite bra träning,ta chansen o skrev i kommertarsfältet!!
Calle>> Det funkar utmärkt,hoppas du kan lura med dig nån som inte är anmäld och haka med på lördag morgon. Alltid kul om man blir så många som möjligt!
|
| Skrivet av: | Tummen [2005-02-20 23:08] | |
|
 |
| Snorkfröken>> Det visar sig inom en timme då anmälningstiden går ut.... |
|
 |
| Calle>> Om Iva ska med tror jag att hon är väldigt intresserad av att åka på lördag morgon. |
| Skrivet av: | Calle [2005-02-20 13:22] | |
|
 |
Arrangörer>> Pga att jag jobbar fredag kväll kan jag bara vara med lör-sön.
Deltagare>> Är det ngn annan som skulle vilja åka dit på lördag morgon? |
| Skrivet av: | Patrik [2005-02-18 10:47] | |
|
 |
Öberg>> Strålande,hoppas att anmälningarna snart börjar "rasa" in. Saknar många namn,speciellt bland herrarna. knappt ett 10-mila lag.
Björne,Kallin och Harlen har jag iaf fått nej ifrån,pga att de är bortresta. |
| Skrivet av: | Öberg [2005-02-16 13:12] | |
|
 |
| Per och Sara skall med |
|
 |
| Jag är precis lika "på"... |
| Skrivet av: | Löken [2005-02-08 6:38] | |
|
 |
| Ser riktigt fint ut, jag är "på"... |
[Tillbaka]
|
|
|
 |