|
Teknikträning på Söndag
| 2004-01-21 15:12 |
På söndag är det dags för teknikträning vid Kinkhyttan. Jag har fått ansvaret att lägga träningen och löst ekvationen som innehåller både teknikträning och snö i terrängen.
Vi kommer att genomföra en sorts lagtempoövning i 3/4 - mannagrupper (även kallad JP-träning). Det innebär att man bara har var tredje kontroll på banan inritad och ligger först och orienterar till dessa. När någon annan i laget ligger först måste man hänga med på kartan för att kunna visa var man befinner sig när nästa kontroll är nådd. De olika "lagen" kommer att ha gafflde banor i samma stråk. Ingenting kommer att vara utsatt utan laget får tillsammans avgöra om man är rätt.
För att jag skall kunna förbereda med lagindelning och rita kartor vill jag ha in så mycket klara anmälningsbesked som möjligt. Kommentera nyheten för detta! Banlängder (3 st) c:a: 5, 7 och 12 km.
Det blir bra teknikträning - se till att köra skidpasset på lördagen så att så många som möjligt är med!
Tänk på att ta med torrt ombyte. Ingen dusch på plats!! Troligen heller ingen vätska på banan...
|
Kommentarer
| 9 inlägg hittills |
| Skrivet av: | stefan [2004-01-22 23:28] | |
|
 |
| jodå.. snöpuls är jobbigt och roligt !! Jag kommer |
| Skrivet av: | stina [2004-01-22 20:14] | |
|
 |
| Carro och jag vill springa korta banan! |
|
 |
| Count me in! |
| Skrivet av: | Pontan [2004-01-22 7:38] | |
|
 |
| Jag kommer |
| Skrivet av: | Björne [2004-01-21 22:26] | |
|
 |
| mellan banan alltså |
| Skrivet av: | Björne [2004-01-21 22:26] | |
|
 |
| Björne är också på |
| Skrivet av: | Groth [2004-01-21 21:23] | |
|
 |
| På |
| Skrivet av: | Peiza [2004-01-21 20:36] | |
|
 |
| Klockers! Men missar tyvärr den här träningen.. :( |
| Skrivet av: | beh [2004-01-21 18:11] | |
|
 |
| jag kommer! |
[Tillbaka]
|