På söndag är det dags för teknikträning vid Kinkhyttan. Jag har fått ansvaret att lägga träningen och löst ekvationen som innehåller både teknikträning och snö i terrängen. Vi kommer att genomföra en sorts lagtempoövning i 3/4 - mannagrupper (även kallad JP-träning). Det innebär att man bara har var tredje kontroll på banan inritad och ligger först och orienterar till dessa. När någon annan i laget ligger först måste man hänga med på kartan för att kunna visa var man befinner sig när nästa kontroll är nådd. De olika "lagen" kommer att ha gafflde banor i samma stråk. Ingenting kommer att vara utsatt utan laget får tillsammans avgöra om man är rätt.
|