INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
Studiecirkel - Kost & Idrott 2004-01-09 14:23 

Medlemmar i KFUM Örebro Orientering och övriga intresserade inbjuds härmed till en studiecirkel kring kost & idrott.

Jag har tänkt mig en cirkel med 4-5 träffar varannan vecka från och med början av Mars. Innehållet är inte helt klart men några av de saker som vi kommer att beröra är:

- Energibehovet, vad innebär energibegreppet.

- Olika energikällor, vad skiljer Protein, fett och kolhydrater som energikälla.

- Frukost, mellanmål och återhämtning.

- Kolhydratuppladdning.

- Vätskebalansen

Vi kommer att varva teori, praktik och diskussioner under träffarna.

Är du intresserad? Anmäl dig genom att kommentera nyheten här nedan!

Frågor? Hör av dig till Johan Gunnarsson!




Skrivet av:

Johan Gunnarsson
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=959


  [Tillbaka

Kommentarer 9 inlägg hittills
 Skriv en kommentar till den här nyheten

Skrivet av: erikgothlin [2004-02-12 16:09]
Jag vill nog också vara med, är det för sent eller blir det inget av....

Skrivet av: JoV [2004-01-14 16:43]
Jag är på.

Skrivet av: Låp Pertoft [2004-01-14 9:55]
Jag vill vara med!!!
När börjar vi??

Skrivet av: Anders [2004-01-14 8:09]
Jag vill också vara med om jag hinner...

Skrivet av: beh [2004-01-11 19:15]
jag är också intresserad av att vara med.

Skrivet av: M&M [2004-01-11 13:11]
Mycket bra ide.
Vill vara med om jag hinner med alla andra åtagande ...

Skrivet av: Peiza [2004-01-09 22:21]
Praktik låter intressant, ja vet några bra pizzahak vi kan testa... =))

Skrivet av: fimpen [2004-01-09 20:17]
kbd>> Absolut!

Skrivet av: kbd [2004-01-09 20:09]
Johan>>Är denna kurs lämplig för Guldgänget?



[Tillbaka]