|
Studiecirkel - Kost & Idrott
| 2004-01-09 14:23 |
Medlemmar i KFUM Örebro Orientering och övriga intresserade inbjuds härmed till en studiecirkel kring kost & idrott.
Jag har tänkt mig en cirkel med 4-5 träffar varannan vecka från och med början av Mars. Innehållet är inte helt klart men några av de saker som vi kommer att beröra är:
- Energibehovet, vad innebär energibegreppet.
- Olika energikällor, vad skiljer Protein, fett och kolhydrater som energikälla.
- Frukost, mellanmål och återhämtning.
- Kolhydratuppladdning.
- Vätskebalansen
Vi kommer att varva teori, praktik och diskussioner under träffarna.
Är du intresserad? Anmäl dig genom att kommentera nyheten här nedan!
Frågor? Hör av dig till Johan Gunnarsson!
|
Kommentarer
| 9 inlägg hittills |
|
 |
| Jag vill nog också vara med, är det för sent eller blir det inget av.... |
| Skrivet av: | JoV [2004-01-14 16:43] | |
|
 |
| Jag är på. |
|
 |
Jag vill vara med!!! När börjar vi?? |
| Skrivet av: | Anders [2004-01-14 8:09] | |
|
 |
| Jag vill också vara med om jag hinner... |
| Skrivet av: | beh [2004-01-11 19:15] | |
|
 |
| jag är också intresserad av att vara med. |
| Skrivet av: | M&M [2004-01-11 13:11] | |
|
 |
Mycket bra ide. Vill vara med om jag hinner med alla andra åtagande ... |
| Skrivet av: | Peiza [2004-01-09 22:21] | |
|
 |
| Praktik låter intressant, ja vet några bra pizzahak vi kan testa... =)) |
| Skrivet av: | fimpen [2004-01-09 20:17] | |
|
 |
| kbd>> Absolut! |
| Skrivet av: | kbd [2004-01-09 20:09] | |
|
 |
| Johan>>Är denna kurs lämplig för Guldgänget? |
[Tillbaka]
|