Studiecirkel - Kost & Idrott 2004-01-09 14:23 

Medlemmar i KFUM Örebro Orientering och övriga intresserade inbjuds härmed till en studiecirkel kring kost & idrott.

Jag har tänkt mig en cirkel med 4-5 träffar varannan vecka från och med början av Mars. Innehållet är inte helt klart men några av de saker som vi kommer att beröra är:

- Energibehovet, vad innebär energibegreppet.

- Olika energikällor, vad skiljer Protein, fett och kolhydrater som energikälla.

- Frukost, mellanmål och återhämtning.

- Kolhydratuppladdning.

- Vätskebalansen

Vi kommer att varva teori, praktik och diskussioner under träffarna.

Är du intresserad? Anmäl dig genom att kommentera nyheten här nedan!

Frågor? Hör av dig till Johan Gunnarsson!



Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=959


Skrivet av:

Johan Gunnarsson