|
Tyck till om sidans utveckling!
| 2003-07-02 13:45 |
Webkommitén arbetar ständigt på att utveckla och förbättra den här sidan och näst på tur står anmälningsfunktionen. Vi vill nu gärna ha in era synpunkter på hur detta system bör vara utformat.
När den nuvarande anmälningsfunktionen byggdes skickades alla anmälningar via fax eller epost till respektive arrangörer, vilket gjorde att den som var anmälningsansvarig bara kunde skriva ut en lista eller fil från vår sida och skicka till arrangören. Numera använder dock de flesta tävlingar Klubben Online för att ta emot sina anmälningar, vilket gör att Emma som är anmälningsansvarig får sitta och föra över anmälningarna dit manuellt.
Tanken med den nya anmälningsfunktionen är att integrera den mot Klubben Online så långt det är möjligt, men samtidigt att den ska bli enklare och mer lättanvänd - och det är här DU kommer in i bilden.
Vi vill alltså ha förslag på vad ni tycker borde finnas i en bra anmälningsfunktion och hur den bör vara utformad. Fundera inte på hur eller ens om det går att lösa, utan utgå bara från vad du anser skulle underlätta och göra anmälningsfunktionen mer användbar. Har du andra funderingar eller förslag som rör sidan i övrigt så tar vi tacksamt emot även dem.
Samtidigt passar vi på att lansera en liten nyhet, nämligen möjligheten att kommentera nyheter direkt i anslutning till dem. Välj detta tillägg när du skriver ett inlägg ämnat att skapa debatt, eller om du vill ha direkt feedback från läsarna. Nyheter med kommentarmöjlighet markeras på framsidan med ett . Siffran inom parantes anger antalet kommentarer till nyheten.
Välkomna att lämna förslag nedan!
Hälsningar Webkommittén
|
Kommentarer
| 12 inlägg hittills |
|
 |
| BoRot>>> Bra synpunkter. Ett påpekande bara: totalt 112 medlemmar loggade in någon gång under den gångna veckan. Under hela augusti gjorde 134 medlemmar totalt 2584 inloggningar, vilket i snitt innebär att alla loggat in lite oftare än varannan dag. Så oron över att våra medlemmar inte loggar in på hemsidan känns rätt obefogad... |
| Skrivet av: | BoRot [2003-08-13 9:12] | |
|
 |
Som det är just nu Mkt nyheter som vi vill dels skall komma ut till medlemmar dels till intresserade deltagare av våra tävlingar. Tycker väl att våra arrangemang skulle hamna på den sida det är tänkt för samtidigt kanske det är info till medlemmar som nu med anm. till DM o 5 manna (denna är ju iofs tydlig) som borde vara på den första sidan man öppnar. Då kanske det påstås att du skall vara inloggad, jo visst men jag tror inte alla medlemmar har inloggning eller inte bryr sig om just den funktionen så för deras skull skulle den här viktiga informationen flashas upp utan att göra avkall på inbjudningar. |
| Skrivet av: | Björne [2003-07-09 23:48] | |
|
 |
| Något som jag tycker saknas på Gulgängsprofilerna är "Bäst/Sämst just nu".. |
|
 |
| Stoffe>>> Bra idé! Vi har funderat på att lägga till en post för födelsedatum i databasen, framför allt för att underlätta klassurvalet i anmälningsfunktionen. Om man väl har alla användares födelsedata så är en födelsedagsfunktion inga större problem att ordna. |
| Skrivet av: | Stoffe [2003-07-07 7:47] | |
|
 |
| en funktion som håller koll på födelsedagar hade varit roligt att ha på hemsidan. |
| Skrivet av: | djNoors [2003-07-02 16:13] | |
|
 |
| Man skulle kunna ha olika visningslägen: Tävlingar, Träningar, Guldgängsakt., Alla aktiviteter, etc. |
|
 |
| Guldgängskoordinator>>> Japp, vet att vi diskuterat det här förut och jag började faktiskt skissa lite på det, men körde fast. En anpassning av den nya anmälningsfunktionen till att omfatta även andra aktiviteter än tävlingar ska vi försöka åstadkomma. |
| Skrivet av: | Guldgängskoordinator [2003-07-02 15:57] | |
|
 |
| Är inte bara en webb-fråga, men skulle det fungera och trycka in även möjlighet att anmäla sig till träningar etc då vi även här har behov att förbereda antalet kartor, samordna skjutsar etc. |
| Skrivet av: | AA [2003-07-02 15:35] | |
|
 |
| fimpen>> Ja men vi andra går miste om en kul stunds läsning... |
| Skrivet av: | fimpen [2003-07-02 15:31] | |
|
 |
| Webkommittén>> Att ha en funktion som hanterar skjutsar är toppen, då slipper ju 1.96 sammanfatta allt på pladdret också. |
|
 |
| Några funderingar som vi har haft angående anmälningsfunktionen: Enklare att se vilket klassutbud tävlingarna har, anpassat anmälningsformulär för budkavlar, möjlighet att kryssa i om man behöver eller kan erbjuda skjuts. Vettigt? |
[Tillbaka]
|