|
Banläggnings-KM avgjort!
| 2003-03-31 21:33 |
Första steget till riksmästerskapet i banläggning är nu genomfört i och med klubbmästerkapet.
I år fick jag äran att bedöma klubbmästerskapet i banläggning där KFUM endast hade fyra bidrag. Kartan är Brunskogsfjället vid Edane i Värmland där Svealandsmästerskapen gick i somras (och där författaren för övrigt slog i sitt knä...).
Terrängen är relativt kuperad med en stor sluttning och några mindre detaljrika områden där man skulle lägga en D21E-bana (typ elitserien) Alternativen att utnyttja kartans bästa område var inte så många vilket man kunde se av att alla fyra bidragen hade förlagt TC på i stort sett exakt samma ställe. Efter min bedömning blev resultatet följande:
1. Albin Arlebo, 2974 p 2. Niklas Sjögren, 2721 p 3. Weine Fredriksson, 2714 p 4. Anders Bergman, 2481 p
De tre första går vidare till distriksmästerskapet, vi önskar dem lycka till!
[Tillbaka]
|