Banläggnings-KM avgjort! 2003-03-31 21:33 

Första steget till riksmästerskapet i banläggning är nu genomfört i och med klubbmästerkapet.

I år fick jag äran att bedöma klubbmästerskapet i banläggning där KFUM endast hade fyra bidrag. Kartan är Brunskogsfjället vid Edane i Värmland där Svealandsmästerskapen gick i somras (och där författaren för övrigt slog i sitt knä...).

Terrängen är relativt kuperad med en stor sluttning och några mindre detaljrika områden där man skulle lägga en D21E-bana (typ elitserien) Alternativen att utnyttja kartans bästa område var inte så många vilket man kunde se av att alla fyra bidragen hade förlagt TC på i stort sett exakt samma ställe. Efter min bedömning blev resultatet följande:

1. Albin Arlebo, 2974 p
2. Niklas Sjögren, 2721 p
3. Weine Fredriksson, 2714 p
4. Anders Bergman, 2481 p

De tre första går vidare till distriksmästerskapet, vi önskar dem lycka till!



Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=721


Skrivet av:

Oskar Axelsson