INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
Budkavletaktik 2001-03-19 15:19 

Imorgon tisdag tar elitkommittén ett nytt grepp och bjuder in klubbens medlemmar till en teorilektion i Budkavletaktik. Platsen är Karlslund, tiden kl 18.00 och episkopet kommer att vara på plats.

På allmän begäran vid elitträffen i februari där det efterlystes mera orienteringsteori så kör vi alltså imorgon tisdag kl 18.00 i Karlslund den första av vårens åtmindstone fyra teoripass i orienteringsteknik. Med tanke på att Måsenstafetten, vårens första budkavle avgörs på söndag så passar det ju bra att köra taktik vid budkavlelöpning till att börja med och vid de senare tillfällena blir det mera genomgång av gjorda tävlingslopp.

Episkopet kommer att vara på plats, Anders Bergman kommer att delge kloka råd och erfarenheter och förhoppningsvis blir vi ett stort gäng som kommer för att diskutera och analysera budkavlelöpningens mysterier. Så passa på att utan blod, svett... osv utvecklas ytterligare som orienterare, vilket vi alla kan behöva.

Tanken är att man utan problem ska hinna till mässan kl 20.00 eller bara komma lite försent till årsmötet på KFUM kl 19.00

Välkommna / Elitkommittén




Skrivet av:

Albin Arlebo
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=62


  [Tillbaka



[Tillbaka]