Imorgon tisdag tar elitkommittén ett nytt grepp och bjuder in klubbens medlemmar till en teorilektion i Budkavletaktik. Platsen är Karlslund, tiden kl 18.00 och episkopet kommer att vara på plats. På allmän begäran vid elitträffen i februari där det efterlystes mera orienteringsteori så kör vi alltså imorgon tisdag kl 18.00 i Karlslund den första av vårens åtmindstone fyra teoripass i orienteringsteknik. Med tanke på att Måsenstafetten, vårens första budkavle avgörs på söndag så passar det ju bra att köra taktik vid budkavlelöpning till att börja med och vid de senare tillfällena blir det mera genomgång av gjorda tävlingslopp.
|