INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
Rapport från Vårlägret i Laxå 2001-03-18 14:26 

16 ungdomar i åldern 11 - 16 år från kluben var i helgen med på ÖLOF:s vårläger i Laxå. Mycket träning, men också en hel del annat hann vi med.

Under de två dagarna sprang vi tre träningspass i den nästan snöfria Laxåterrängen. Lördagen inleddes med kartminnesorientering på gamla PWT-kartan, följt av linje-OL i det flacka avslutningsområdet från O-ringen på eftermiddagen. På kvällen var det disco och "Flygande Kilometern-OL" för dem som orkade. Erik Harlén försvarade ledarnas ära och vann med flera meter före de bästa H16-killarna.

På söndagen sprang vi en OL-bana i terrängen söder om Laxå OK:s klubbstuga, innan vi packade ihop och åkte hem. Alla var trötta, förhoppningsvis nöjda och hade med all säkerhet blivit ytterligare lite bättre på att orientera.


Reportage i Allehanda


Skrivet av:

Oskar Arlebo
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=59


  [Tillbaka



[Tillbaka]