INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
JUKOLA 2023 2023-05-31 22:40 

Här kommer info och uttagna lag till årets Jukola, som går i Borgå 17-18 juni.

Klubben har anmält ett elitlag och ett motionärslag till Jukolakavlen, samt ett elitlag och två motionärslag i Venlakavlen.

Resa kommer att ske i Lalles regi.

Till Stockholm (Värtahamnen) får vi transportera oss själva. Tidigare år har vi kört med privata bilar som parkerats i Stockholm över helgen och vi hoppas kunna lösa det på samma sätt i år. Du som kan ta bil meddelar detta med en kommentar. (milersättning och p-avgift får man ersättning för).

På arenan är det bokat två militärtält med plats för 16 personer i varje tält. Medtag liggunderlag och sovsäck. Inga måltider är bokade, förutom frukost på båtresan i båda riktningarna.

Kostnader:
Löpare upp till 35 år, samt coacher, betalar 750 kr (gul markering). Övriga står för hela sin kostnad, resa och lagkostnad = 3 200 kr (blå markering). Eftersom alla avgifter ska betalas i förskott är det bra om vi kan betala in till klubben så snart som möjligt. Görs enklast via swish, märk betalningen "Jukola/Venla".

Lag:
Presenteras i bilden till höger. Omflyttningar kan komma att göras mellan och inom lagen, berörda löpare kommer att meddelas. Alla som anmält sig har tyvärr inte fått plats. Vi har alltså ett representationslag i dam- respektive herrklassen och ett antal motionärslag som betalar själva, men vi reser tillsammans. Utöver resultat/bedömd förmåga har följande hänsyn tagits: Löpare anmälda inom anmälningstiden har prioriterats. Reserv till förstalag har fått ta plats i motionärslag. Coach som också kan vara reserv har prioriterats. Vid frågor/synpunkter, kontakta undertecknad som representant för UK.

KÖRSCHEMA

Fre 16 juni
Avresa Örebro ca 13:00 Detta får chaufförerna komma överens om.
Biljetter måste hämtas ut senast 15:45 av en klubbledare.
16:30 Skall alla vara ombord.

Lördag 17 juni
Frukost på båten 07:00-10:00
Bussresa från Helsingfors till arenan (6 mil) avgår kl 11:00
Det kommer finnas en expressbuss för venlakavlens förstasträckslöpare som anländer till arenan ca 12:20
Start Venla: 14:00
Målgång Venla 17:00
Omstart 18:45
Jukola startar 23:00

Söndag 18 juni
06:58 målgång Jukola
9:00-9:30 Omstart för olika jukolasträckor
14:30 Bussavgång från Arenan mot Helsingfors
17:00 Båten lämnar Helsingfors.

Måndag 19 juni
10:00 Ankomst värtahamnen
14:00 Tillbaka i Örebro


RESEINFO

Om inte flera redan bokat tåg så är detta ett förslag. Resenärer kontaktar respektive chaufför för avresetid. Melker, Jacob, Fredrik, Albin skulle kunna köra gemensam avresa.

Pontus och Edvin får plats i bilar om ni vill och kan avboka tåg.

Uthämtning av biljetter sker av Mats Gustafsson eller Pontus Halldin som troligen är först på plats vid terminalen. Någon lucka längst in enligt Lalles hemsida.

Mats Gustafsson
Anna Gustafsson
Jonatan Gustafsson
Julia Gustafsson
Lovisa Gustafsson

Jonas Janegren
Anna Janegren
Henning Janegren
Johanna Nordström
Ted Nilsson

Melker Forsberg
Hugo Örn
J-L Berg
Elin S-B

Jacob Eriksson
Karin Lindgren
Camilla Kruse
Ella Kruse
Anton Kruse

Fredrik Johnsson
Oskar Arlebo
Jan Kalander
Magnus Palm

Albin Arlebo
Cecilia Svedin
Charlotte Wahlström
Ingela Fredriksson

TÅG
Pontus Halldin
Edvin Halldin

Klicka på bilderna för att se dem i större format










Skrivet av:

Oskar Arlebo
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=4632


  [Tillbaka

Kommentarer 17 inlägg hittills
 Skriv en kommentar till den här nyheten

Skrivet av: Birgitta A [2023-06-13 20:39]
Swisha till klubbens:123 222 04 99

Skrivet av: pontan [2023-06-13 20:17]
Vad är det för swishnummer?

Skrivet av: stefan [2023-06-11 8:39]
Om följande tar bil så löser sig tranpsort med bil, Mats Gustafsson, Jonas
Jangren, Jacob Eriksson, Melker Forsberg, Fredrik Johnsson, Albin Arlebo.
Ponuts och Edvin har bokat tåg men får plats i bilar om ni önskar eller om det är
fler som vill åka tåg? Fördelning av bilaplats kommer i nyheten.

Skrivet av: Melker [2023-06-10 18:16]
Jag har likaså tillgång till en bil vid behov.

Skrivet av: Jacob_Eriksson [2023-06-10 17:31]
Jag har en bil just nu inte fler än jag i den

Skrivet av: stefan [2023-06-10 8:30]
Verkar svårt att få ihop bilar, hyra minibuss och låta stå i Stockholm känns som
onödig konstnad, kanske det miljövänliga alternativet med tåg är det rätta.
Finns resa frön örebro 11:57 på plats 14:10, Hemresa från värtahamnen 10:46
på plats i Örebro 13:02. (Boka biljetterna själva i så fall)
Vad tycker ni? Prata ihop er!

Skrivet av: pontan [2023-06-09 15:44]
Edvin o jag har Tyvärr ingen bil, men kan åka tåg om det kniper.

Skrivet av: stefan [2023-06-09 10:03]
CSvedin>> Håller på och tittar på transporten, så det kommer info om det också.

Skrivet av: Mats G [2023-06-09 9:20]
Fam Gustafsson åker 5st i egen bil.

Skrivet av: CSvedin [2023-06-07 20:38]
Är det möjligt att åka med någon till och från Stockholm? 😊

Skrivet av: Jane [2023-06-05 10:53]
Tänker att vi plockar med oss Johanna och Ted och då har vi full bil.

Skrivet av: stefan [2023-06-03 9:43]
Med på resan är Hennig Janegren i stället för Olle M. (Str kan ändras)
Extra coach Pontus Halldin är också bokad på resan nu.

Skrivet av: stefan [2023-06-03 8:46]
Komplettering gällande mat: På ditvägen är det buffé bokad (ingår i
priset som är angivet)

Skrivet av: stefan [2023-06-03 8:46]
Komplettering gällande mat: På ditvägen är det buffé bokad (ingår i
priset som är angivet)

Skrivet av: stefan [2023-06-02 20:50]
Du som har hamnat i den blå markeringen ska betala 3200 Skr för ditt deltagande
på årets jukola.

Skrivet av: stefan [2023-06-01 23:36]
Cecilia Svedin>> Det framgår inte ännu. Jag måste räkna lite. Nyheten
kompletteras under helgen.

Skrivet av: Cecilia Svedin [2023-06-01 21:13]
Hur mycket skulle vi blå betala? Jag ser inte det nånstans… 😊



[Tillbaka]