|
Uppdaterad - Träningsdag lördag 8 mars
| 2008-03-06 17:39 |
Ytterligare information om träningarna.
Vi blir 53 som tränar förmiddagspasset och 22 på eftermiddagspasset. För att det inte ska bli så trångt i skogen så kommer vi att dela upp oss på förmiddagen.
De som ska springa 2 pass börjar med "Blankhult". Hagaby springer "Långtjärn" på förmiddagen. Övriga som ska springa ett pass får välja.
Träning "Blankhult" Parkering vid blankhults skola, därefter joggar man på vägen vidare väster ut cirka 100 m till Rolfs gärde där både start och mål är. Långa bana är 5,2 km (inkl. 800 m väglöpning till startpunkten för att få upp flåset lite) Korta bana är 3,6 km (börjar vid varvningen på långa banan) Karta (Skala 1:10 000, ekv. 5 m) Finns i back på målgärdet
Träning "Långtjärn" Parkering, start och mål är på vägen mot Skrikarboda vid avtagsvägen till Rusakula. Långa banan är 5,3 km Korta banan är 3,7 km (genar mitt på långa banan) Karta (Skala 1:10 000, ekv. 5 m)
Långtjärnspasset går i väldigt tekniskt svår och fysiskt krävande terräng. Fokus för alla bör vara att springa, jogga eller gå rätt.
Blankhultspasset har fokus på tempoväxling med bitvis lite enklare orientering men med tekniskt kluriga inslag. Denna träning är tänkt som en tävlingsbana.
Snart är tävlingssäsongen här! För att hitta formen så samlas vi i Klockhammar lördagen den 8 mars klockan 9:30 för att avverka 2 träningar samt en lunch tillsammans. Båda träningarna är av medeldistanskaraktär och har individuell start med förtryckta kartor och utsatta kontroller eller snitslar.
Avresa från Klockhammar till starten för första passet sker 09:35 och andra passet 13:30. Lunch serveras mellan 11:30-12:30
Båda träningarna ligger på svårighetsnivån blå–svart och finns i två längder, 3-4 och 5-6 km. Det här är ett perfekt tillfälle för er att slipa orienteringstekniken i högt tempo till vårens tävlingar.
Anmälan sker senast onsdag 5/3 genom att kommentera denna nyhet med ”Namn, fm + em +lunch” . Vilket innebär att ni kommer att springa både för- och eftermiddagspass samt vill ha lunch. Skriv även eventuella allergier.
Glöm inte vinterserien på söndagen!
PS. Planera in 10-mila träning den 12/4. Bergman har redan lagt den och utlovar en fartfylld och stafettliknande träning. DS.
|
Kommentarer
| 40 inlägg hittills |
| Skrivet av: | birgitta a [2008-03-08 13:15] | |
|
 |
| Tack för en fin bana och bra träning i Blankhult. |
| Skrivet av: | Piraten [2008-03-08 8:00] | |
|
 |
| matte>> Kartor löser sig. |
| Skrivet av: | matte [2008-03-07 21:53] | |
|
 |
| är det okej att komma ? |
| Skrivet av: | matte [2008-03-07 14:56] | |
|
 |
Hoppas det inte är försent att anmäla sig...
Jag Mathias och Peter vill gärna vara med på Fm. |
|
 |
Ursäka mitt krånglande...tillbaka till ruta ett. Erik: fm + lunch Björn: fm + lunch |
| Skrivet av: | Iva [2008-03-06 11:09] | |
|
 |
Iva: fm + lunch Mårthen: en blank karta + lunch |
| Skrivet av: | Lasse A [2008-03-05 22:31] | |
|
 |
| Janne Johansson, Björkfors, vill vara med på första rundan. Avstår från lunchen. |
| Skrivet av: | Lars och Lina [2008-03-05 21:29] | |
|
 |
Lina: FM + Lunch Lars: FM + Lunch
|
|
 |
Ändring... Erik: em Björn: em
Alltså ingen lunch |
| Skrivet av: | Stefan & Jenny [2008-03-04 21:36] | |
|
 |
Stefan: fm + lunch + em Jenny: fm + lunch + em |
| Skrivet av: | Calle [2008-03-04 13:51] | |
|
 |
| fm + lunch + em. |
| Skrivet av: | Chewie [2008-03-04 7:54] | |
|
 |
Jag får besök till helgen som gärna vill vara med
Susanna: fm+lunch+em |
| Skrivet av: | Örjan [2008-03-04 6:27] | |
|
 |
| Är gärna med på fm + lunch + em |
| Skrivet av: | Victoria [2008-03-03 22:05] | |
|
 |
| fm+lunch+em! |
|
 |
| Martin och jag är gärna med både fm och em. Lunch fixar själva med oss. |
| Skrivet av: | Chewie [2008-03-03 17:16] | |
|
 |
| Marcus: fm+lunch+em. Allergisk mot små portioner... |
| Skrivet av: | lovisa [2008-03-03 17:13] | |
|
 |
| förmiddag och lunch :D |
| Skrivet av: | Kristin C [2008-03-03 17:11] | |
|
 |
| fm+lunch tack |
| Skrivet av: | Susanne E [2008-03-03 12:33] | |
|
 |
| Syster Nina: Fm + Lunch. |
| Skrivet av: | stina [2008-03-03 11:30] | |
|
 |
| fm+lunch+em tack! |
|
 |
| Hagaby kommer med 20 st till förmiddagspasset. |
| Skrivet av: | Malin [2008-03-02 20:56] | |
|
 |
Malin lunch + em Pontus lunch (glutenfri och utan kött) kan ta med egen mat Johanna och Edvin (äter litegrann) |
| Skrivet av: | fimpen [2008-03-02 19:57] | |
|
 |
| Fimpen: fm + lunch |
| Skrivet av: | Kristin j [2008-03-02 17:33] | |
|
 |
Kristin: Träning fm + em + lunch, (glutenallergisk) Antar att Oskar också ska med så jag anmäler honom också till träning fm + em + lunch |
| Skrivet av: | Kattis [2008-03-02 16:02] | |
|
 |
| Pga av flyttbestyr så måste Kattis & Johan avbryta efter lunchen. Så bara fm + lunch för oss |
| Skrivet av: | Susanne E [2008-03-02 11:57] | |
|
 |
| Suss : Fm + Lunch + Em, tar sannolikt med egen lunch i ju med allergierna. |
|
 |
Erik: Träning fm + lunch Björn: Träning fm + lunch |
| Skrivet av: | Hasse [2008-02-29 21:07] | |
|
 |
| Äter lunch |
| Skrivet av: | Peiza [2008-02-29 11:07] | |
|
 |
Per: Träning fm, em och lunch Caroline: Träning fm och lunch
|
| Skrivet av: | C-G [2008-02-29 8:43] | |
|
 |
| C-G lunch (sköter träningarna) |
| Skrivet av: | Groth [2008-02-29 8:21] | |
|
 |
| Träning fm |
| Skrivet av: | Christina [2008-02-28 22:10] | |
|
 |
| Christina, fm + lunch |
| Skrivet av: | Kattis [2008-02-28 20:28] | |
|
 |
Kattis, fm + em, tar med egen lunch pga allergierna (hoppas man får ta lång tid på sig på banorna)
Johan, fm + lunch + em |
| Skrivet av: | Christer [2008-02-28 9:13] | |
|
 |
| Ch fm plus lunch. Ej em siktar på ultralånga på söndagen. Tycker inte om pizza eller hamburgare. |
| Skrivet av: | Pionhed [2008-02-28 8:52] | |
|
 |
| Aha, man skulle skriva sitt eget namn...jag tror jag förstår konstruktionen... |
| Skrivet av: | Pionhed [2008-02-28 8:51] | |
|
 |
| Janne, fm + em + lunch. Är tyvärr inte allergisk mot fisk. |
| Skrivet av: | Linda [2008-02-27 22:12] | |
|
 |
Linda, fm + em + lunch. Allergisk mot färska tomater, champinioner, druvor och clementiner.
Erik, fm + em + lunch. |
| Skrivet av: | Sara K [2008-02-27 19:59] | |
|
 |
| Sara K, fm + em + lunch. Allergisk mot nötter (jordnötter går bra) |
| Skrivet av: | Löken [2008-02-27 19:07] | |
|
 |
Jag är med. Lök, fm + em + lunch. Laktosfritt tack :)...
Ska bli skoj. |
| Skrivet av: | Piraten [2008-02-27 14:42] | |
|
 |
Jag ska ju vara med själv... Janne, fm + em + lunch |
[Tillbaka]
|
|