Ytterligare information om träningarna. Vi blir 53 som tränar förmiddagspasset och 22 på eftermiddagspasset. För att det inte ska bli så trångt i skogen så kommer vi att dela upp oss på förmiddagen. Snart är tävlingssäsongen här! För att hitta formen så samlas vi i Klockhammar lördagen den 8 mars klockan 9:30 för att avverka 2 träningar samt en lunch tillsammans. Båda träningarna är av medeldistanskaraktär och har individuell start med förtryckta kartor och utsatta kontroller eller snitslar. Avresa från Klockhammar till starten för första passet sker 09:35 och andra passet 13:30. Lunch serveras mellan 11:30-12:30 Båda träningarna ligger på svårighetsnivån blå–svart och finns i två längder, 3-4 och 5-6 km. Det här är ett perfekt tillfälle för er att slipa orienteringstekniken i högt tempo till vårens tävlingar. Anmälan sker senast onsdag 5/3 genom att kommentera denna nyhet med ”Namn, fm + em +lunch” . Vilket innebär att ni kommer att springa både för- och eftermiddagspass samt vill ha lunch. Skriv även eventuella allergier. Glöm inte vinterserien på söndagen! PS. Planera in 10-mila träning den 12/4. Bergman har redan lagt den och utlovar en fartfylld och stafettliknande träning. DS.
|