INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
Mål och träningar inför hösten 2007-09-20 22:15 

Rusket har börjat utomhus men inte ger väl vi oss för det? Liten men koncis samling hade ikväll möte kring hösten mål och träningar för klubben.

Under mötet kom följande träningsupplägg och mål fram:

-att man skall ha ork att springa, i sin klass, på sådant sätt att man kan vinna.
-att man skall kunna förstå sin svårighetsgrad. (Banfärg)
-att träningen skall vara ett sätt att öka samanhållningen inom klubben.

Torsdagar
- klubbdagen med träning och fika. Därför skall det vara en dag som man prioriterar när man planerar sin vardag.
- träning som skall vara enkel så att alla kan vara med. Alla startar samtidigt vare sig man springer i elitklasser eller går med stavar.
- träningen ska startas av en ansvarig som genomför en enkel uppvärmning före start.
- träningen skall vara upprepning så att det blir en vana och förbättringar skall lätt upptäckas.
- träningen förläggs lämpligen på de stråk som är anslagna i klubbstugan.


Mässan är bokad för oss på tisdagar fr.o.m. 19.30, information om närmare upplägg kommer då denna träning startar. Styrkegympans startdatum är inte ännu spikat men letande av lokal pågår och planerad träningsdag är måndagkväll.

Under november är det även på plan att få teknikträning någon helg i Kalltjärn.

Åsikter mottages gärna här nedan.
Välkomna!




Skrivet av:

Linda Lännenmäki
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=2064


  [Tillbaka

Kommentarer 0 inlägg hittills
 Skriv en kommentar till den här nyheten


Du kan bli först att kommentera den här nyheten!



[Tillbaka]
VECKANS TRÄNING
Ti 30Veteraner: Saml. i Karlslund kl 10 för promenad o fika
Tävling: Poängtävling OK Milan, se Eventor
[Hela månaden]


SNABBLÄNKAR
[Fler länkar]

TÄVLINGAR
KFUM Multisport

SIDAN IDAG
Antal inloggningar: 0
Varav unika: 0

[Mer statistik]