|
KkkK - 15 Dansbanan vid Gäddesta
| 2006-08-23 18:11 |
Uppe i skogen vid sommarstugorna i Gäddesta finns en större föreningsägd dansbana. Här gjorde stugföreningens medlemmar en imponerande insats under 1940-talet. Stora schaktmassor fylldes på och jämnades till för att öka ut festplatsen.
Dansbanan som byggdes är sedan flera år försedd med tak för att lura vädrets makter och göra det lite trevligare. Nu kan föreningen ha sina fester oberoende av vädret. Sillsexor, midsommar och kräftskivor firas här av glada medlemmar. Om sommarkvällarna kan ibland toner från dansbanan leta sig ner som en hälsning till de boende i Björkhaga och Västra Oxhagen. Även KFUM orientering har ibland använt dansbanan för sina träningar och i höst kommer starten av Nattugglan att gå i dess närhet. Tar även med ett nytt kort från förra veckans objekt (nya huset vid klubbstugan). Förra veckan göt de plattan till husen och idag lade de tegel på detta, är det dags att flytta in nästa vecka?. Det finns två tomter till i samma område som kommunen äger, få se när dessa bebyggs.



|
Kommentarer
| 0 inlägg hittills |
Du kan bli först att kommentera den här nyheten!
[Tillbaka]
|