Uppe i skogen vid sommarstugorna i Gäddesta finns en större föreningsägd dansbana. Här gjorde stugföreningens medlemmar en imponerande insats under 1940-talet. Stora schaktmassor fylldes på och jämnades till för att öka ut festplatsen. Dansbanan som byggdes är sedan flera år försedd med tak för att lura vädrets makter och göra det lite trevligare. Nu kan föreningen ha sina fester oberoende av vädret. Sillsexor, midsommar och kräftskivor firas här av glada medlemmar. Om sommarkvällarna kan ibland toner från dansbanan leta sig ner som en hälsning till de boende i Björkhaga och Västra Oxhagen.
|