INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
Träning Torsdag 4/5 2006-05-04 16:20 

3 mins skogsintervaller står på programmet, dessa kommer gå till på följande sätt.

Jag tänkte att vi startar i "lekparken"och springer 1,5 min bort på åsen där jag blåser i en visselpipa, då vänder samtliga och springer tillbaka samma väg. Springer man lika fort i båda riktningarna ska man hinna tillbaka till start. Denna övning gör att samliga oavsett fart kan delta, skillnaden är att de snabbaste får springa längre innan vändpunkten och får sedan jaga ikapp på tillbakavägen.

Åsen är lättsprungen så kan nog rekommendera löparskor,men ol-skor går självklart bra. För att få lite skogskänsla så kan vi försöka undvika stigarna uppe på åsen.

6-10 intervaller rekommenderas och vi vilar 75sek mellan varje intervall.




Skrivet av:

Patrik Eklund
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=1639


  [Tillbaka



[Tillbaka]