3 mins skogsintervaller står på programmet, dessa kommer gå till på följande sätt. Jag tänkte att vi startar i "lekparken"och springer 1,5 min bort på åsen där jag blåser i en visselpipa, då vänder samtliga och springer tillbaka samma väg. Springer man lika fort i båda riktningarna ska man hinna tillbaka till start. Denna övning gör att samliga oavsett fart kan delta, skillnaden är att de snabbaste får springa längre innan vändpunkten och får sedan jaga ikapp på tillbakavägen.
|