INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
Teknikträning + Uppföljning Tisdag 16/8 2005-08-11 12:21 

På Tisdag erbjuds teknikträning på Rosenlundspussen (tidigare Uggleberget). Första delen består av uppföljning av ungdomar. Avresa Karslund 17.30 eller samling parkeringen vid Klockhammars badplats 18.00.

Inritning sker på plats vid parkeringen. Endast uppföljningsbanor för Guldgänget är ritade i förhand. Träningen består av två delar;

Del 1: Uppföljningsträning. Alla mentorer följer upp sina ungdomar, övriga parar ihop sig lämpligt eller springer själva. Banor: 2,7km, 4km. Banorna slutar ute i skogen.

Del 2: Teknikträning. Eftersom målet för uppföljningsbanan är ute i skogen erbjuds en del alternativ för andra delen av träningen.
Alt.1: (för ungdomar m.fl. som sprungit 2,7km). 1,5km ol-bana tillbaka till mål.
Alt.2: (seniorer) Kortdistansbanan från Närkedubbeln 2003, c.a 4,5km.
Alt.3: Delar av kortdistansbanan.
Alt.4: Valfritt. Det finns karta, kontrollpunkter, stigar, backar o.s.v.

Övrigt: Från parkering till start/mål är det c:a 1,5km (enkel) stig/väg löpning. De som vill undvika det kan efter inritning åka bil dit.
Ta med torrt ombyte, bada på plats eller duscha i Karlslund efteråt.

Anmäl er gärna nedan så att jag vet ungefär hur många kartor som går åt (gäller ej guldgänget).




Skrivet av:

Per Öberg
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=1436


  [Tillbaka

Kommentarer 10 inlägg hittills
 Skriv en kommentar till den här nyheten

Skrivet av: Christina Långh [2005-08-15 22:50]
Jag försöker också gärna ta mig runt en sväng. Kanske att jag lyckas övertala Ida också men jag tror inte att hon vill ha någon skuggning.

Skrivet av: Fredrik [2005-08-15 22:37]
Kommer.

Skrivet av: Kristin J [2005-08-15 22:25]
Oskar Jacobson kommer gärna.

Skrivet av: bjornlindgren [2005-08-15 21:40]
Som sagt om veteraner är välkomna är det troligt att jag dyker upp, tar vägen förbi Karlslund om någon vill åka med.

Skrivet av: birgitta a [2005-08-14 15:21]
Får även en veteran testa en bana? I så fall är jag intresserad av en bana.

Skrivet av: Tiomila-Björne [2005-08-13 17:34]
da Silva>> Kommer!

Skrivet av: Calle [2005-08-12 20:53]
jag kommer

Skrivet av: da Silva [2005-08-12 11:20]
Kommer. Undrar om Tiomila-Björne kommer?

Skrivet av: Snorkfröken [2005-08-11 16:57]
Kommer om förkylningskiten släpper.

Skrivet av: Axel [2005-08-11 12:38]
Kommer om förkylningskiten släpper.



[Tillbaka]