|
Teknikträning + Uppföljning Tisdag 16/8
| 2005-08-11 12:21 |
På Tisdag erbjuds teknikträning på Rosenlundspussen (tidigare Uggleberget). Första delen består av uppföljning av ungdomar. Avresa Karslund 17.30 eller samling parkeringen vid Klockhammars badplats 18.00.
Inritning sker på plats vid parkeringen. Endast uppföljningsbanor för Guldgänget är ritade i förhand. Träningen består av två delar;
Del 1: Uppföljningsträning. Alla mentorer följer upp sina ungdomar, övriga parar ihop sig lämpligt eller springer själva. Banor: 2,7km, 4km. Banorna slutar ute i skogen.
Del 2: Teknikträning. Eftersom målet för uppföljningsbanan är ute i skogen erbjuds en del alternativ för andra delen av träningen. Alt.1: (för ungdomar m.fl. som sprungit 2,7km). 1,5km ol-bana tillbaka till mål. Alt.2: (seniorer) Kortdistansbanan från Närkedubbeln 2003, c.a 4,5km. Alt.3: Delar av kortdistansbanan. Alt.4: Valfritt. Det finns karta, kontrollpunkter, stigar, backar o.s.v.
Övrigt: Från parkering till start/mål är det c:a 1,5km (enkel) stig/väg löpning. De som vill undvika det kan efter inritning åka bil dit. Ta med torrt ombyte, bada på plats eller duscha i Karlslund efteråt.
Anmäl er gärna nedan så att jag vet ungefär hur många kartor som går åt (gäller ej guldgänget).
Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=1436
Skrivet av:

Per Öberg
|