INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
Team-OL, tisdag 17/5 2005-05-19 15:31 

Tisdagens teknikträning består av team-ol, vilket innebär att man parvis får en utmärkt chans att träna upp sitt orienteringstänkande och sin framförhållning i skogen.

Banorna utgår från Blankhult och kommer att finnas i längder mellan ca 2,5 och 8 km. Vill man förlänga efteråt för att få lite distansträning är det helt ok. Avresa från Karlslund kl 17.30.

För att få en uppfattning om hur många banor som behöver ritas, får gärna ni som redan nu vet att ni ska komma, meddela oss det med en kommentar nedan.

Så här går det till:
Man springer två och två, den som springer först har kompass men ingen karta. Person 2 springer bakom och ska efter bästa förmåga vägleda sin lagkamrat fram till kontrollen. Detta ställer stort krav på förenkling och framförhållning genom att man tvingas sålla hårt i vilken information man hinner delge sin parkamrat.

Välkomna önskar Janne och Oskar




Skrivet av:

Oskar Arlebo
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=1365


  [Tillbaka

Kommentarer 16 inlägg hittills
 Skriv en kommentar till den här nyheten

Skrivet av: matte [2005-05-17 16:47]
Jag kommer

Skrivet av: Piraten [2005-05-17 16:18]
Jag kommer med bil till Karslund

Skrivet av: stina [2005-05-17 15:44]
jag kommer också till klund och hoppas på skjuts..?

Skrivet av: Lovisa [2005-05-17 15:18]
Lovisa och kristin kommer!Finns det någen skjus från k-lund?

Skrivet av: Kajsa [2005-05-17 12:54]
Vi kan ha TC hemma hos mig om ni vill. Regnar det så kan vi stå i car porten eller källaren och så har vi utedass för den nödige. Fast det finns ju vid Blankhult också. Äsch det kanske bara krånglar till det förresten.

Skrivet av: Hempa [2005-05-17 11:22]
Jag kommer väl till träningen här också då...

Skrivet av: Snorkfröken [2005-05-17 9:30]
Kommer

Skrivet av: stefan [2005-05-17 7:41]
Jag kommer inte, Sjuk.

Skrivet av: Peiza [2005-05-16 21:53]
Kommer antagligen och vill köra ganska länge, kanske någon som är intresserad av att köra lite innan också.

Skrivet av: viktoria [2005-05-16 21:37]
jag kommer nog...

Skrivet av: Calle [2005-05-16 14:11]
Jag kommer!

Skrivet av: Kajsa [2005-05-16 14:04]
Jag kommer nog men springer kanske ensam.

Skrivet av: Pionhed [2005-05-16 13:41]
J.Lu: Count me in! =)

Skrivet av: Stefan [2005-05-16 9:14]
Jag kommer!

Skrivet av: One96 [2005-05-16 9:09]
Hmm... Om man ska rota fram en gammal lagkamrat från daladubbeln har jag en tuff uppgift...

Då: 17 km orientering i sällskap med Mats Karlsson.
Nu: Är undrens tid förbi... ?

Skrivet av: Balken [2005-05-15 19:55]
Så klart man ställer upp. Men med vem vet jag inte!! Men den som är sugen på att springa med en gammal daladubbel segrare så har ni nu chansen. PJi favorit i repris????



[Tillbaka]