Team-OL, tisdag 17/5 2005-05-19 15:31 

Tisdagens teknikträning består av team-ol, vilket innebär att man parvis får en utmärkt chans att träna upp sitt orienteringstänkande och sin framförhållning i skogen.

Banorna utgår från Blankhult och kommer att finnas i längder mellan ca 2,5 och 8 km. Vill man förlänga efteråt för att få lite distansträning är det helt ok. Avresa från Karlslund kl 17.30.

För att få en uppfattning om hur många banor som behöver ritas, får gärna ni som redan nu vet att ni ska komma, meddela oss det med en kommentar nedan.

Så här går det till:
Man springer två och två, den som springer först har kompass men ingen karta. Person 2 springer bakom och ska efter bästa förmåga vägleda sin lagkamrat fram till kontrollen. Detta ställer stort krav på förenkling och framförhållning genom att man tvingas sålla hårt i vilken information man hinner delge sin parkamrat.

Välkomna önskar Janne och Oskar



Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=1365


Skrivet av:

Oskar Arlebo