|
Teknikträning för alla (nästan)!!!
| 2005-04-14 21:19 |
På Tisdag 19/4 är det teknikträning i form av "två varv". En kort orienteringsintensiv träning som passar alla över 13 år. Samling och dusch vid Klockhammar.
Träningen "två varv" genomförs, precis som namnet antyder, på en kort bana som man springer två gånger. Banan är tekniskt krävande och ganska snäll fysiskt. Syftet med träningen är att man skall springa första varvet så likt en tävling som möjligt. Efter en stunds vila ger man sig ut en gång till på samma bana, där får man förhoppningsvis ett mått på sin optimala tid eftersom man hittar hyfsat bra. Efteråt kan man se differensen mellan tiderna som kan benämnas som den tid man lägger ner på sin o-teknik. För att träningen skall ge önskat resultat är det viktigt att man "ger allt" på båda varven. Resultatet av träningen är i första hand tänkt att ha till att jämföra med sig själv. Har man samma träningstyp flera gånger kan man se sin egen tekniska utveckling. Träningen passar också bra som formtoppning inför 10-mila.
Fakta om tisdagens träning: Bana 1 (svår): 2500m. Bana 2 (anpassad för ungdomar (13-16) och motionärer): 1800m
Samling: Klockhammar TC: 2 - 3km från Samlingsplats
Eftersom minst 50% av de ansvariga vill springa efterlyses även tidtagningspersonal. Anmälan till träning eller tidtagning görs i kommentarfältet.
Kom för tusan allihopa!!!!
|
Kommentarer
| 43 inlägg hittills |
| Skrivet av: | fimpen [2005-04-19 21:34] | |
|
 |
| Tackar ansvariga för en kanonfin träning!!!! |
|
 |
| jag skulle vilja ha bana 2 om de inte är försent... |
|
 |
| bana 1. hoppas det är inte för sent. |
| Skrivet av: | AA [2005-04-19 15:05] | |
|
 |
| Bana 1 (tar med en egen karta om de skulle ta slut) |
| Skrivet av: | matte [2005-04-19 14:24] | |
|
 |
| jag kommer Bana 2 |
| Skrivet av: | Hagge [2005-04-19 13:32] | |
|
 |
| Bana 1 |
| Skrivet av: | Öberg [2005-04-19 10:09] | |
|
 |
| JoV>> Inte riktigt, men nästan. Starten är en bit in i skogen. Kartor finns hos Gustafsson/Carlsson, jag har svårt att förklara närmare... |
| Skrivet av: | JoV [2005-04-19 10:02] | |
|
 |
| Per>>Tyckte mig se i torsdags att vi skulle starta någonstans på den steniga stigen som går från Blackstahyttan ned till Algutstorp. Stämmer det? |
| Skrivet av: | Ted [2005-04-19 8:13] | |
|
 |
| Springer gärna bana 1. |
| Skrivet av: | Pionhed [2005-04-19 7:27] | |
|
 |
| Hej! Bana 1 tack! |
| Skrivet av: | JoV [2005-04-19 7:20] | |
|
 |
| Jag rullar nog förbi och springer bana 1. |
| Skrivet av: | Iva [2005-04-18 22:53] | |
|
 |
| jag kommer och formtoppar ;) ... bana 1 |
| Skrivet av: | janzon [2005-04-18 22:29] | |
|
 |
kör bana 1
|
| Skrivet av: | Skrållan [2005-04-18 22:15] | |
|
 |
| Jag vill också vara med. |
| Skrivet av: | Clobbis [2005-04-18 21:38] | |
|
 |
| Clobbis gör lätt bana 1 |
|
 |
| skulle vilja köra bana 2, låter lagom för mig |
| Skrivet av: | Jake [2005-04-18 21:13] | |
|
 |
| Kör bana 1! |
| Skrivet av: | Ari [2005-04-18 7:47] | |
|
 |
| springer gärna bana 1 |
| Skrivet av: | stina [2005-04-17 21:41] | |
|
 |
| Lovisa springer bana 2 och jag kommer också och springer den om jag är frisk. |
| Skrivet av: | Kristin C [2005-04-17 20:15] | |
|
 |
| jag springer bana 2, Barbro kan ta tid om det behövs eller springa bana 2 |
| Skrivet av: | fille [2005-04-17 18:44] | |
|
 |
| kommer och springer bana 2 |
|
 |
| Jag kan hjälpa till med tidtagningen |
|
 |
| Sara G o Ch springer bana 1 |
| Skrivet av: | Öberg [2005-04-17 14:59] | |
|
 |
| Axel m.fl.--> Anette hänger ut. Hon har för avsikt att göra det måndag förmiddag. Banan får väl hänga kvar fram till helgen så att alla hinner testa den... |
| Skrivet av: | fimpen [2005-04-17 12:04] | |
|
 |
| Vill springa bana 1! Verkar skoj! |
| Skrivet av: | Axel [2005-04-17 11:22] | |
|
 |
| Öberg>> Vill också ha banan till annat tillfälle, skall på Mamma Mia på tisdag. Finns den tillgänglig imorgon måndag redan eller vill du ha hjälp med uthängning? |
| Skrivet av: | Piraten [2005-04-17 0:22] | |
|
 |
| Jag vill springa bana 1 |
| Skrivet av: | Göthlin [2005-04-16 20:50] | |
|
 |
| Vill liksom Pontus ha en bana till senare. |
| Skrivet av: | Balken [2005-04-16 15:52] | |
|
 |
| bana 1, ja tack! |
| Skrivet av: | HNord [2005-04-16 11:57] | |
|
 |
| Kommer, långa. |
| Skrivet av: | Kajsa [2005-04-15 12:56] | |
|
 |
| Jag kommer med allra största säkerhet. Coach, vilken bana ska jag springa? |
| Skrivet av: | Björne [2005-04-15 12:14] | |
|
 |
| Course 1, s´il vous plaît |
| Skrivet av: | Groth [2005-04-15 11:48] | |
|
 |
| bana 1 bitte |
| Skrivet av: | M&M [2005-04-15 11:23] | |
|
 |
| Även gubben Nilsson vill springa bana 1, toppform på väg ? |
| Skrivet av: | Patrik [2005-04-15 9:16] | |
|
 |
| Ännu en träning av toppklass verkar det som, självklart kommer jag! |
|
 |
| Bana 1 för mig tack! |
| Skrivet av: | Pontus [2005-04-15 8:59] | |
|
 |
| Vill gärna ha banan för att springa vid annat tillfälle. Malin jobbar kväll:-( |
| Skrivet av: | beh [2005-04-15 7:43] | |
|
 |
| kommer! bana 1. |
| Skrivet av: | stefan [2005-04-15 7:04] | |
|
 |
| Jag springer. |
| Skrivet av: | Peter Johansson [2005-04-15 6:20] | |
|
 |
| Jag kommer och springer bana 2 |
| Skrivet av: | cassius [2005-04-15 0:26] | |
|
 |
| Jag kommer gärna och springer bana 1 |
| Skrivet av: | Peiza [2005-04-14 21:33] | |
|
 |
| Count me in! |
| Skrivet av: | Öberg [2005-04-14 21:23] | |
|
 |
| Per och Sara springer bana 1. |
[Tillbaka]
|