 |
|
|
DreamTeam 2005
| 2005-03-04 13:26 |
Nu är det dags att plocka fram taktikern i dig och ta ut ett eget lag till DreamTeam 2005. Årets omgång innehåller ett antal nyheter jämfört med föregående år och vi hoppas att ni kommer ha roligt!
DreamTeam går som bekant ut på att ur vår breda löpartrupp ta ut ett lag som ska samla så många poäng som möjligt under våren och försommarens seniorkavlar. I år har vi gjort det hela ytterligare lite taktikkrävande, genom att bara tillåta ett lag per deltagare och införa en lagkapten, vars poäng räknas dubbelt varje omgång.
Men även för dig som inte är någon fanatsik kalenderbitare hoppas vi att DreamTeam ska vara till nöje och ge en extra dimension till vårens budkavlar. Lycka till!
önskar Erik och Oskar
|
| Klicka på bilderna för att se dem i större format

|
DreamTeam 2005 >>>
|
Kommentarer
| 20 inlägg hittills |
| Skrivet av: | Kajsa [2005-03-10 17:01] | |
|
 |
| Ansvariga kommer väl ikväll till klubbstugan så att man kan betala? |
| Skrivet av: | djN [2005-03-08 9:08] | |
|
 |
| Det hela handlar ju om att plocka ut de löpare som är billiga OCH kommer att plocka poäng. Att de dyra kommer att göra det tvivlar ingen på. Det är ju kvoten poäng/kr som är avgörande i slutänden. Jag tycker att nivåerna är bra. |
| Skrivet av: | hmm [2005-03-07 9:46] | |
|
 |
| ditt lag?>> Självklart får man det ! Det kvittar var nånstans du tränar, men för att en löpare ska få poäng i DT gäller att man deltar i stafetter oavsett träningsbakgrund. |
| Skrivet av: | Ditt lag? [2005-03-07 9:16] | |
|
 |
| Vi som tränar hemma och tydligen då tas för att ligga hemma och pilla oss i naveln, får vi också göra ett lag? |
|
 |
| stefan och oskar>>Förstår inte vad ni har fått det ifrån att man ska kunna ta med alla de dyraste. Det är det väl ingen som tycker. |
| Skrivet av: | stefan [2005-03-07 7:58] | |
|
 |
Tyckte inte det var så svårt att plocka ut ett vinnande lag. Hur vore det om man kunde ta med alla de?? Skulle inte bli så spännande då? Om det nu är så att det är dom som är bästa köp.. |
| Skrivet av: | Iva [2005-03-06 19:13] | |
|
 |
H55>> ska vi träffas? ;) daS, Erik>> verkar vara en rolig leeeeeek :D |
| Skrivet av: | mjg [2005-03-06 1:25] | |
|
 |
ÄNTLIGEN!
Slutligen har min medvetna fejk-skada fört till att Dream Team-generalerna har satt mig till minipris. Nu kan jag äntligen börja springa igen, trägen vinner!
Sen tar jag givetvis absolut avstånd från den här föraktliga företeelsen och förnekar å det starkaste att jag har något med den att göra, trots att jag av outgrundliga orsaker är uppsatt som målvakt i den här uppenbara skalbolagshärvan... |
| Skrivet av: | Vicy [2005-03-05 21:31] | |
|
 |
| Nu har det väl ändå blivit fel..Oskar kostar bara 250 000...? Man kan ju köpa alla dom dyraste till samma lag... |
| Skrivet av: | fimpen [2005-03-05 18:27] | |
|
 |
| Axel>> Det är bara på LEEEEK!!! *******-?*!%&-***-Hardt ;-) |
| Skrivet av: | Axel [2005-03-05 18:06] | |
|
 |
| Dreamteam-makare>> Jag tycker ni gör ett oerhört jobb med den här tävlingen, tackar ödmjukast för nöjet! En lek som sagt... |
|
 |
Eriks och min tanke med DreamTeam är att det ska vara roligt, inte så uppmuntrande att de enda reaktionerna som blir är som de nedan. Jag hoppas att ingen tar detta för allvarligt och att ni kan tänka er att deltaga trots lekens fel och brister. :-/
Jämställdshetsministern>>> Värst för dom själva om man tittar på tidigare års statistik... :-)
H55>>> Jag förstod iaf ironin i ditt inlägg. ;-) |
|
 |
| BUUUUUU till er som inte väljer in några eller bara ett par tjejer i ert dream team! |
| Skrivet av: | Up to date [2005-03-05 12:02] | |
|
 |
| H 55>> Om du inte har hört talas om Janzon, Navratilova och gänget så kan du inte vara särskilt uppdaterad! |
|
 |
Peiza>>> Skolkade du från ironilektionerna i skolan..? ;-) Patrik och Peiza>>> Vi tar till oss synpunkterna, tyvärr är det inte mycket att göra åt i år. Om vi orkar dra igång det här nästa år också så kanske det blir annorlunda då... |
| Skrivet av: | Peiza [2005-03-05 9:26] | |
|
 |
H 55>> Visst man får tycka som man vill, och vara hur inskränkt som helst i sitt synsätt.
Kom med något konstruktivt istället. Kan lova dig att det är inte deras fel att du inte (uppenbarligen) är med på tävlingar och träningar eller läser fler nyheter på hemsidan. |
| Skrivet av: | H 55 [2005-03-05 8:23] | |
|
 |
Patrik>> Håller med dig Patrik! Inte så roligt att köpa löpera man inte har hört talats om, vilka är tex:
Per Janzon Per Eklöf Ari Hyvönen Marcus Kvarndal Per Öberg Patrik Eklund Iva Navratilova Stefan Däpp
Nä, jag satsar nog på namn jag känner igen som:
Arlebo Jonhed Palmér Haglund mfl |
| Skrivet av: | Patrik [2005-03-04 22:41] | |
|
 |
Det håller jag faktiskt med om Peiza. Inte så kul att ta ut löpare som man knappt hört talas om och aldrig är med. Jag vet att det är lika för alla alla och det är en avvägningsfråga vad man ska satsa på. Men för att det skulle bli roligare och fortfarande lika för alla skulle det vara roligare med en större köpesumma om man ska kunna ta ut fler aktiva löpare. Isället för att satsa nästan allt på en stjärna som springer allt o sen fylla upp men såna som hellre ligger hemma i soffan o pillar sig i naveln =)
annars är hela dreamteam en grymt trevlig grej som bara gör klubben än mer proffsig =) |
|
 |
| Peiza>>> Ja det vore ju så mycket roligare om alla kunde köpa alla de dyraste löparna... :-/ |
| Skrivet av: | Peiza [2005-03-04 21:49] | |
|
 |
| Ser bra ut, men tror det vore roligare om man kunde få ha råd och köpa löpare som är med på kavlarna, antingen sänka priserna eller slänga in en 400000 till och handla för. |
[Tillbaka]
|
|
|
 |