|
Kom just på att de årsmötesdeltagare som var kvar till slutet kanske tycker det är kul att få en rapport om innehållet i bössorna.
Alltså 913:-till KFUM:s arbete direkt med de som drabbades i julas, fr.a. i Sri Lanka och Indien, där KFUM är starkt. Kan tyckas vara peanuts i sammanhanget, men vårt idrottsförbund dubblar alltså. Dessutom kan man ju ställa ut en bössa i klubbstugan. Dessutom finns det ytterligare sex KFUM-idrottsföreningar bara i Örebro och ytterligare flera hundra i landet. Allas insats fördubblas av förbundet. Då blir det en hygglig summa direkt till KFUM:s insats i katastrofområdet.
[Tillbaka]
|