INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
PM för Träningshelg 18-19/2 i Mogetorp 2005-02-17 21:42 

Vi har nöjet att inbjuda till ännu en Träningshelg, nu i Mogetorp med omgivningar. Vi inleder med natträning på fredagskvällen, fortsätter på lördagen med distans-OL på förmiddagen, lunch på Mogetorps Wärdshus och en teknikövning på eftermiddagen. Nyheten är nu uppdaterad med ett mer detaljerat PM.

Fredag
"Tredjesträcksträning" på Skärmarbodakartan. Samling i Karlslund klockan 18.00 för vidare transport upp till Skärmarboda. Träningen består av en gafflad tredjesträcka på ca 6,5 km och vid samlingen får alla reda på hur deras lag skött sig på sträcka ett. Ankomst till Mogetorp sker lagom till radiorapport för sträcka två... Medtag torrt ombyte för hemresan!

Lördag
Distans-OL i Östanbergshyttan, avresa från Karlslund kl 09.00. Grupporienteringsövning, banor mellan 6 och 9 km. Medtag torrt ombyte för transport till Mogetorp efteråt.

Dusch och lunch på Mogetorps Wärdshus, följt av teorigenomgång. Till lunch serveras spagetti och köttfärssås. Ta med 50 kr för mat och dusch!

Kort men mycket teknikkrävande övning på Skärmarbodakartan på eftermiddagen, dusch hemma eller i Karlslund efteråt.

Söndag
Det kommer att behövas hjälp med parkering och vallning på Wadköpingsloppet i Ånnaboda. Anmäl er till Lars Arlebo eller Erik Göthlin ni som har möjlighet att hjälpa till. Detta kan med fördel kombineras med ett skid- eller löppass i bergen.

För vilka?
Träningarna lämpar sig för Guldgänget och uppåt, löpare från andra klubbar är också välkomna i mån av plats. Är du ännu inte anmäld, men vill vara med? Ring Oskar Arlebo snarast så ordnar det sig.

Anmälan
För att boka mat och förbereda kartor behöver vi en preliminär anmälan från alla som önskar deltaga. Använd kommentarsfältet nedan och meddela vilka träningar du vill deltaga på, om du ska ha lunch och i så fall eventuellt behov av specialkost samt om du kan ta bil fredag eller lördag. Kostnad för dusch och mat på lördagen är 85 kr per person, men troligtvis kommer klubben att subventionera en del av detta.

Hjärtligt välkomna önskar Erik, Per och Oskar




Skrivet av:

Oskar Arlebo
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=1280


  [Tillbaka

Kommentarer 43 inlägg hittills
 Skriv en kommentar till den här nyheten

Skrivet av: Patrik [2005-02-19 17:01]
Groth,da Silva och Öberg>> Tack för en mkt bra träninghelg!! Bra o givande träningar rakt igenom. Pricken över I:t var iaf duschanläggningen i Mogetorp som höll yppersta världsklass =)

Skrivet av: Patrik [2005-02-18 21:28]
Groth, da Silva>> Tack för en bra träning med ett roligt och bra "startsystem"

Skrivet av: da Silva [2005-02-18 13:00]
Ni som anmält er för att äta lunch men av olika anledningar inte kan deltaga, kommer troligtvis ändå vara tvugna att betala för er, tyvärr. Återkommer om det.

Skrivet av: Ari [2005-02-18 12:58]
Är anmäld till lördag fm men tar en vilodag för att vara lätt(?) i kroppen till söndagens vadköpingslopp....

Skrivet av: stefan [2005-02-18 7:29]
Jag får ställa in mitt deltagande på de träningar jag anmält mig på tyvärr. dvs ikväll och i morgon fm.

Skrivet av: Stefan D. [2005-02-16 15:03]
Jag ska ocksa springa pa lördag (med lunch!)

Skrivet av: Erik och Jessika [2005-02-14 20:01]
Erik tränar tränar fre och lö fm. Vi äter båda lunch och går kartpromenad på em.

Skrivet av: Kristin [2005-02-14 19:00]
Jag vill vara med på båda passen på lördagen om det går bra!

Skrivet av: snorkfröken [2005-02-13 20:41]
Ändring av min anmälan: lördag båda passen + mat.

Skrivet av: Iva [2005-02-13 20:02]
jag vill springa fm, äta och - om jag orkar - även em...

Skrivet av: Anders [2005-02-13 18:53]
Anmäler en styck Almby-tjej vid namn Charlotte till fm+lunch+em lördag!

Skrivet av: Calle [2005-02-13 13:10]
Jag önskar även äta...

Skrivet av: Lars & Lina [2005-02-13 9:44]
Lars: natt fredag + lunch lördag och em-passet.
Lina: lunch lördag och em-passet

Skrivet av: Kajsa [2005-02-12 14:53]
Fast den träningen är kanske inte på samma plats? I så fall springer vi på samma kontroller som er andra fast i en egen grupp. (Här ska läras upp!)

Skrivet av: Kajsa [2005-02-12 14:52]
Jag och sambon kommer på lördag fm. Ingen lunch. Vi springer gärna på nattkontrollerna. (Kanske plocka in?)

Skrivet av: sara.b [2005-02-11 21:49]
Jag springer båda passen och jag vill ha lunch

Skrivet av: fimpen [2005-02-10 15:16]
Anmäler Henrik Wass, IF Hagen till lördagens aktiviteter!

Skrivet av: stina [2005-02-09 18:41]
jag vill springa båda passen på lördagen och gärna äta lunch också!

Skrivet av: beh [2005-02-09 15:05]
Jag vill vara med på lördagen. även lunch. återkommer om fre och sön.

Skrivet av: Anders [2005-02-09 10:51]
Jag kör lördagens 2 pass och mat!

Skrivet av: ari [2005-02-09 10:41]
Är med på lördagens förmiddagspass

Skrivet av: fimpen [2005-02-09 10:09]
Jag kör samma upplägg som Emma! två pass lördag och mat! Tackar!

Skrivet av: Emma [2005-02-08 20:52]
Jag kommer träna båda passen på lördagen och vill ha mat

Skrivet av: stefan [2005-02-08 10:55]
Fredag ska jag med, återkommer om Lördag.

Skrivet av: Groth [2005-02-08 8:44]
Arrangörsstaben utgår från att alla som anmäler sig till två pass på lördagen skall ha mat också. Vore bra om ni skriver om ni ska ha mat eller inte.

Skrivet av: Nedved [2005-02-07 14:48]
Jag är intresserad av fredagen och lördagens träningar.. ev även på söndagen...

Skrivet av: C-G [2005-02-07 13:33]
Sara G kör alla tre träningarna medan Ch nöjer sig med de två på lördagen

Skrivet av: dg [2005-02-06 20:54]
Jag kommer!

Skrivet av: Löken [2005-02-06 20:05]
Jag är "på" på allt... Ska bli skoj.

Skrivet av: calle [2005-02-06 16:00]
Jag är gärna med fredag + lördag.

Skrivet av: Snorkfröken [2005-02-04 12:56]
Jag vill vara med på lördag och söndag, ev även fredag. Mat också.

Skrivet av: Skistar [2005-02-04 10:06]
Ni missar väl inte att vi kör Wadköpingsloppet på söndagen den 20 februari. Start kl. 11.00. Plats: Grängesbergs golfbana+elljusspår (om det inte snart kommer snö i Kilsbergen). 40 km

Skrivet av: Hempa [2005-02-04 9:31]
Jag vill vara med fre och lör. Äta mat också. Det är gott.

Skrivet av: Balken [2005-02-04 1:18]
Jag vill anmäla mig till hela lördagen. På fredan jobbar jag kväll :(

Skrivet av: Öberg [2005-02-03 19:50]
JoV>> Räkna med att du behövs på fredagskvällen. Främst vid starten. Banläggaren utlovar dessutom "nästan varvning", så där kan du skriva tider om du vill.

Skrivet av: Pontus [2005-02-03 19:35]
Jag är gärna med på fredagens träning

Skrivet av: Piraten [2005-02-03 16:07]
Jag vill gärna vara med under hela helgen . Har bil som vanligt och vill gärna äta lunch på lördagen

Skrivet av: Patrik [2005-02-03 15:16]
Intresserad av fredagens och lördagens aktiviteter.

Skrivet av: da Silva [2005-02-03 12:57]
Kajsa>>> Antar att fredagens nattkontroller kommer att finnas kvar att springa på under lördagsförmiddagen.

da Silva>>> Glöm inte bort att räkna in dig själv till träning och lunch.

Skrivet av: Öberg [2005-02-03 12:55]
Kajsa m.fl.--> Fredagkväll och lördag eftermiddag kommer det att vara saker uthängt. Lördag förmiddag springar man i mindre grupper och kontrollerar varandra. Mer info om det på plats.

Skrivet av: Kajsa [2005-02-03 12:16]
Min ständiga fråga: Kommer det att vara något uthängt på lördagen(förmiddag och eftermiddag)?

Skrivet av: Per Sjögren [2005-02-03 11:25]
Med på allt.

Skrivet av: JoV [2005-02-03 10:51]
Låter som ett mycket bra upplägg. Ska inte vara med och springa men jag kan hjälpa till om det behövs. Vill ha mat.



[Tillbaka]