INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
Distans-OL på lördag 2004-12-15 22:49 

Lördagens träning i Klockhammar består av riktigt lång Distans-OL. Min tanke är att alla ska springa lite längre och lite långsammare än normalt, för att flytta upp den fysiska och mentala ribban ett snäpp.

Banan kommer att gå på karta i skog, men med ett ganska litet inslag av finteknisk orientering, detta för att underlätta att hålla ett jämnt löptempo. Gemensam inledning, därefter uppdelning i grupper, beroende på hur långt och hur fort man tänkt springa. Löptempot ska vara sådant att man klarar av att springa 30 - 60 minuter längre än man är van vid, dvs cirka 90 minuter för den som brukar springa en timme, 3 timmar för den som brukar springa 2. Underlaget är mjukt och tempot ska vara lågt, vilket gör att kroppen klarar detta utan problem. En bana som tar ca 4 timmar i lågt tempo kommer att erbjudas som längst.

Tänk på att komma i tid, klä er efter löptempo och väderlek, samt att ta med nån form av sockrad dryck i vätskebälte eller camelback. Annan vätska än kallt vatten kommer ej att erbjudas längs med banan.

Varmt välkomna!




Skrivet av:

Oskar Arlebo
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=1254


  [Tillbaka

Kommentarer 7 inlägg hittills
 Skriv en kommentar till den här nyheten

Skrivet av: Hnord [2004-12-17 18:02]
Om jag lyckas pallra mig upp i tid ansluter jag mig till 2h-gänget

Skrivet av: stefan [2004-12-17 13:20]
Jag som är gammal och rund skulle gärna vara med på 2h men kan tyvärr inte medverka alls.

Skrivet av: AA [2004-12-17 13:08]
Groth>> Jag hoppas på start i morgon och då är 2 h max, även om jag inte är gammal och rund...;)

Skrivet av: Öberg [2004-12-17 9:48]
dg--> Jag är i Nyköping på examensfest. Du får bogsera mig i mellandagarna istället....

Skrivet av: Groth [2004-12-17 6:53]
Är det någon mer trivsellöpare som "bara" ska springa 2 h? Vi som börjar bli runda och gamla orkar inte längre.

Skrivet av: 1.96 [2004-12-16 17:05]
Bra tänkt! Way to go! Hade jag varit på hugget hade jag valt tretimmars-kittet. Men 4 timmars låter hårt, hade jag nog inte grejat...

Skrivet av: dg [2004-12-16 9:30]
Lååång pass! Jag är med.

Öberg>> Jag tar med bogserlinan!



[Tillbaka]