|
Tisdagsträning: Tennis-OL
| 2004-04-19 21:42 |
På tisdag är det dags för teknikträning igen. Tennis-OL står på programmet. Samling vid Blankhult.
Tennis-OL är en form av orienteringsintervaller med inlagt stressmoment i form av andra löpare. Således en utmärkt träning inför kommande tiomila. I den här omgången av tennis-ol föreslår vi att man delar in sig i grupper om 3-4 jämnstarka löpare. Träningen kommer sedan att innefatta 9st korta banor där löparna startar med 20 sekunders mellanrum. Efter 3-4 kontroller så "går man i mål" och joggar till nästa startpunkt där man byter startordning.
Banlängd: 9 st banor á 600-800m + c:a 200m jogg. Går utmärkt att korta till lämpligt antal intervaller.
Samling: Avresa Karslund 17.30 eller samling Blankhult 18.00. Tänk på att vara i tid för att slippa springa själv.
Ta med: Plastficka, klocka samt torrt ombyte, dryck och tilltugg till efteråt.
|
Kommentarer
| 0 inlägg hittills |
Du kan bli först att kommentera den här nyheten!
[Tillbaka]
|