INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
Tisdagsträning: Tennis-OL 2004-04-19 21:42 

På tisdag är det dags för teknikträning igen. Tennis-OL står på programmet. Samling vid Blankhult.

Tennis-OL är en form av orienteringsintervaller med inlagt stressmoment i form av andra löpare. Således en utmärkt träning inför kommande tiomila. I den här omgången av tennis-ol föreslår vi att man delar in sig i grupper om 3-4 jämnstarka löpare. Träningen kommer sedan att innefatta 9st korta banor där löparna startar med 20 sekunders mellanrum. Efter 3-4 kontroller så "går man i mål" och joggar till nästa startpunkt där man byter startordning.

Banlängd: 9 st banor á 600-800m + c:a 200m jogg. Går utmärkt att korta till lämpligt antal intervaller.

Samling: Avresa Karslund 17.30 eller samling Blankhult 18.00. Tänk på att vara i tid för att slippa springa själv.

Ta med: Plastficka, klocka samt torrt ombyte, dryck och tilltugg till efteråt.




Skrivet av:

Per Öberg
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=1060


  [Tillbaka

Kommentarer 0 inlägg hittills
 Skriv en kommentar till den här nyheten


Du kan bli först att kommentera den här nyheten!



[Tillbaka]