På tisdag är det dags för teknikträning igen. Tennis-OL står på programmet. Samling vid Blankhult. Tennis-OL är en form av orienteringsintervaller med inlagt stressmoment i form av andra löpare. Således en utmärkt träning inför kommande tiomila. I den här omgången av tennis-ol föreslår vi att man delar in sig i grupper om 3-4 jämnstarka löpare. Träningen kommer sedan att innefatta 9st korta banor där löparna startar med 20 sekunders mellanrum. Efter 3-4 kontroller så "går man i mål" och joggar till nästa startpunkt där man byter startordning.
|