INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
Måsenstafetten 2004-03-21 21:03 

Då var säsongspremiären avklarad med gott resultat. Innan jag går in på själva Måsenstafetten så sammanfattar jag kort träningslägret i Stavsjö.

Vi var 30 st som bodde på Stavsjö vandrarhem där bröderna Leif och Tommy Almberg sedvanligt servade oss med bra boende och god mat. I fredags kväll sprang vi en nattbudkavleträning tillsammans med OK Hällen och Nydalens SK i 10-milalik terräng. Per Öberg hade lagt kluriga banor som det bommades ganska friskt på, men en bra träning inför 10-mila var det. På lördag förmiddag sprang vi individuella OL-banor med varierande längder och intensitet, även denna träning i 10-milarelevant terräng. På eftermiddagen fick vi besök av Per Ek som numera tävlar för Söders SOL. Han höll en mycket uppskattad föreläsning för oss, bl a om förberedelser inför 10-mila. Efter middagen så tittade vi på film från 10-mila -03 och därefter Melodifestivalen.

Och så Måsenstafetten

KFUM startade med 5 herrlag, 1 damlag och 4 ungdomslag.

H 17 kaveln

Vårt förstalag gjorde en mycket bra budkavle med en preliminär 10:eplats som slutresultat. Alla i laget ska ha beröm för sina insatser, Patrik och Pontus gör bra lopp i debuten i KFUM-dressen. Erik gör en stabil första sträcka och är med in i tätklunga. Men mest glädjes jag tillsammans med Oskar Axelsson som idag gjorde sin riktiga comeback. Han presterade ett lopp som räckte till tionde tid på sträckan. Mycket bra, välkommen tillbaka i hetluften Axel!

Även vårt andra lag sprang bra. Där inledde Per Sjögren, han skickade ut Niklas Jönsson i tätklungan endast 10 sek efter ledarna. Tyvärr gjorde Nicko en liten krok på slutet av banan så han tappade det riktiga draget. Efter Nicko sprang tre mycket stabila och jämna killar, Calle Olsson 59:02, Johan Haglund 59:16 och Jan Johansson 59:10. Andra laget slutade på 18:e plats.

Tredje laget inledde lite knackigt men där efter gjorde de fyra jämna lopp och laget slutade på 46:e plats.

I fjärde- och femte lagen blandades bra lopp med mindre bra lopp. Gus var nära att få på ett panglopp men kroknade rejält efter varvningen med 1,8 km kvar. Nästa gång får Gus sikta på att vara med ända in i mål istället för till varvningen som var hans mål för dagen...


D17 kaveln

En mycket taggad Sara Björnberg startade och tog ledningen efter startpunkten. Tyvärr så var hon nog lite övertänd och gjorde en lite krok på 1:an och tappade draget men gjorde ändå en stabil startsträcka. Efter Sara sprang Emma. Hon förde upp laget från 41:a till 25:e plats. Anette sprang sista sträckan. Hon gjorde ett bra lopp men bommade tyvärr sista (!) kontrollen med 1,5 min och tappade 2-3 platser på det. Slutplaceringen blev 18.

Preliminära resultat

H17                                98 start

 1 Södertälje-Nykvarn 1                    4:24:02
 5 OK Tisaren 1                            4:26:02
10 KFUM Örebro OK 1                        4:40:33
18 KFUM Örebro OK 2                        4:55:16
21 OK Tisaren 2                            4:57:02
46 KFUM Örebro OK 3                        5:28:54
55 OK Tisaren 3                            6:00:20
65 KFUM Örebro OK 4                        6:22:59
   Hagaby GoIF                             Utg.
   KFUM Örebro OK 5                        Utg.


D17                                80 start

 1 IF Thor 1                               2:25:37
18 KFUM Örebro OK                          2:46:41
28 Hagaby GoIF                             2:55:21


H16                                19 start

 1 OK Tisaren                              1:53:25
 4 Hagaby GoIF                             2:06:05
17 KFUM Örebro OK                          3:21:00


H14                                28 start

 1 Säterbygdens OK 1                       1:06:56
14 KFUM Örebro OK                          1:35:02
15 Hagaby GoIF                             1:35:27


D16                                16 start

 1 Järfälla OK                             2:02:49
 6 KFUM Örebro OK 1                        2:12:51


D14                                15 start

 1 Täby OK 1                               1:15:10
 3 OK Tisaren                              1:15:40
12 KFUM Örebro OK                          1:47:14

Klicka på bilderna för att se dem i större format


Erik och Per


Oskar Ax


Pontus


Kartkoll


Damlag


Carro


Resultat


Skrivet av:

Daniel Gustafsson
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=1037


  [Tillbaka

Kommentarer 6 inlägg hittills
 Skriv en kommentar till den här nyheten

Skrivet av: djN [2004-03-24 8:55]
Groth >> Vassego ..

Skrivet av: Piraten [2004-03-22 16:00]
Bra repotage

Skrivet av: Gus-ägare [2004-03-22 14:55]
Jag tycker att man borde räkna Gusses placering vid varvningen i Dreamteam...

Skrivet av: skistar [2004-03-22 10:28]
Kul att det gick bra. Grattis Axel! och tack till DG som var snabb med nyhet så vi som var hemma fick veta det gick.

Skrivet av: Peiza [2004-03-22 8:10]
Grymt bra. Och Snabba repotage gillar vi!

Skrivet av: Groth [2004-03-21 21:46]
Tack för den bilden.. :)



[Tillbaka]