Vi var 30 st som bodde på Stavsjö vandrarhem där bröderna Leif och Tommy Almberg sedvanligt servade oss med bra boende och god mat. I fredags kväll sprang vi en nattbudkavleträning tillsammans med OK Hällen och Nydalens SK i 10-milalik terräng. Per Öberg hade lagt kluriga banor som det bommades ganska friskt på, men en bra träning inför 10-mila var det. På lördag förmiddag sprang vi individuella OL-banor med varierande längder och intensitet, även denna träning i 10-milarelevant terräng. På eftermiddagen fick vi besök av Per Ek som numera tävlar för Söders SOL. Han höll en mycket uppskattad föreläsning för oss, bl a om förberedelser inför 10-mila. Efter middagen så tittade vi på film från 10-mila -03 och därefter Melodifestivalen.
Och så Måsenstafetten
KFUM startade med 5 herrlag, 1 damlag och 4 ungdomslag.
H 17 kaveln
Vårt förstalag gjorde en mycket bra budkavle med en preliminär 10:eplats som slutresultat. Alla i laget ska ha beröm för sina insatser, Patrik och Pontus gör bra lopp i debuten i KFUM-dressen. Erik gör en stabil första sträcka och är med in i tätklunga. Men mest glädjes jag tillsammans med Oskar Axelsson som idag gjorde sin riktiga comeback. Han presterade ett lopp som räckte till tionde tid på sträckan. Mycket bra, välkommen tillbaka i hetluften Axel!
Även vårt andra lag sprang bra. Där inledde Per Sjögren, han skickade ut Niklas Jönsson i tätklungan endast 10 sek efter ledarna. Tyvärr gjorde Nicko en liten krok på slutet av banan så han tappade det riktiga draget. Efter Nicko sprang tre mycket stabila och jämna killar, Calle Olsson 59:02, Johan Haglund 59:16 och Jan Johansson 59:10. Andra laget slutade på 18:e plats.
Tredje laget inledde lite knackigt men där efter gjorde de fyra jämna lopp och laget slutade på 46:e plats.
I fjärde- och femte lagen blandades bra lopp med mindre bra lopp. Gus var nära att få på ett panglopp men kroknade rejält efter varvningen med 1,8 km kvar. Nästa gång får Gus sikta på att vara med ända in i mål istället för till varvningen som var hans mål för dagen...
D17 kaveln
En mycket taggad Sara Björnberg startade och tog ledningen efter startpunkten. Tyvärr så var hon nog lite övertänd och gjorde en lite krok på 1:an och tappade draget men gjorde ändå en stabil startsträcka. Efter Sara sprang Emma. Hon förde upp laget från 41:a till 25:e plats. Anette sprang sista sträckan. Hon gjorde ett bra lopp men bommade tyvärr sista (!) kontrollen med 1,5 min och tappade 2-3 platser på det. Slutplaceringen blev 18.
Preliminära resultat
H17 98 start
1 Södertälje-Nykvarn 1 4:24:02
5 OK Tisaren 1 4:26:02
10 KFUM Örebro OK 1 4:40:33
18 KFUM Örebro OK 2 4:55:16
21 OK Tisaren 2 4:57:02
46 KFUM Örebro OK 3 5:28:54
55 OK Tisaren 3 6:00:20
65 KFUM Örebro OK 4 6:22:59
Hagaby GoIF Utg.
KFUM Örebro OK 5 Utg.
D17 80 start
1 IF Thor 1 2:25:37
18 KFUM Örebro OK 2:46:41
28 Hagaby GoIF 2:55:21
H16 19 start
1 OK Tisaren 1:53:25
4 Hagaby GoIF 2:06:05
17 KFUM Örebro OK 3:21:00
H14 28 start
1 Säterbygdens OK 1 1:06:56
14 KFUM Örebro OK 1:35:02
15 Hagaby GoIF 1:35:27
D16 16 start
1 Järfälla OK 2:02:49
6 KFUM Örebro OK 1 2:12:51
D14 15 start
1 Täby OK 1 1:15:10
3 OK Tisaren 1:15:40
12 KFUM Örebro OK 1:47:14 |
|
 Erik och Per
 Oskar Ax
 Pontus
 Kartkoll
 Damlag
 Carro
|