|
Torsdagsträning
| 2004-02-04 17:43 |
Korridors-ol från Karlsund på torsdag 5/2 kl 18.
Torsdagens träning från klubbstugan kl 18.00 består av distans med inslag av ol-teknik sk "korridors-ol".
"Korridors-ol" är en form av linjeorientering. Men till skillnad från traditionell linjeorientering får man ett större område att "linjera" sig i (ca 150-250m brett). Men utanför korridoren är kartan helt svart,så det gäller verkligen att ha tungan rätt i mun ,om man inte även vill ha natten helt svart =). Som sagt,det gäller alltså att hålla sig inom korridoren.
Förslagsvis bildar man jämnstarka grupper om en sisodär 4-6 st och turas om att "leda tåget",kanske 10 minuter åtgången. Den som leder gruppen för stunden har orginalkartan,övriga svart/vita kopior. Hela banan är 11 km men avkortningsbara möjligheter finns om man vill nöja sig med antingen 5,5 eller 8,5 km. Finns även en ungdomsvariant på ca 4,5 km.
Tänk på att vara tillbaka i tid för fika a la Pontus o Malin. Info möte för spanienresernärerna kl 20.00
[Tillbaka]
|