INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
Spanien - Träningsläger v.8 ANMÄL ER NU! 2003-11-19 16:41 

DET ÄR FLER KLUBBAR ÄN VÅR SOM PLANERAR ATT ÅKA TILL SPANIEN V.8 SÅ ANTALET BUNGALOWER BÖRJAR TA SLUT NERE I ALICANTE! Därför är det väldigt viktigt att ni som vill med på lägret anmäler er så fort som möjligt! Ni behöver inte boka ert flyg om ni inte vill det, men en bindande anmälan för lägret är önskvärd för att kunna garantera ett boende enl. våra önskemål!

Upplägget för lägret liknar till stora delar förra årets med den stora skillnaden att vi åker till ett för oss nytt resmål i år, Alicante. Vi flyger ner torsdagen den 12:e februari. När vi landat på Alicantes internationella flygplats tar vi hyrbilarna och åker de 26 km till campingen - sporthotellet El Marjal där vi kommer att bo i bungalows. Campingen kommer att vara tävlingscentrum för de WRE-tävlingar (World Ranking Event) som vi deltager i under helgen. På lördagen är det en långdistans och på söndagen en medeldistans. I slutresultatet räknas de två dagarnas resultat ihop.

Därefter är det träning som gäller. Alicante och Murciaområdet har ett mycket stort antal kartor. En del tuffare bergsterräng men även detaljerade kartor i sanddynsterräng (t ex i Guardamar där Junior-VM kortdistans genomfördes 2002).
Vi erbjuds träningar på ett 10-tal kartor under veckan, vilket gör att vi kan köra 2 pass om dagen med betoning på teknikövningar och OL-banor.

I år har vi valt att erbjuda två olika längd på träningslägret. Beroende på ens egna ambitioner, möjligheter att ta ledigt, eller andra påverkansfaktorer så kan man välja att åka hem torsdagen den 19:e februari eller så stannar man kvar ytterligare några dagar för att njuta av barmarken och flyger då hem söndagen den 22:a februari.

Boende
Bungalows med terrass där följande ingår:
- Sänglinne
- Handdukar
- TV
- A/C
- Kök
- Köksutrustning
- Parkering för bilen

Övrigt
- Utomhuspool 1100m2
- Lekplatser
- Internet gratis
- Sal för möten
- Restaurang
- Affär

På campingområdet finns dessutom ett toppmodernt sportcentra.
Deltagare i Träningscamp Alicante får gratis utnyttja följande:
- Sal för aerobics
- Gym med cyklar och roddmaskiner
- Gym för styrketräning
- Inomhuspool 30 grader
- Jacuzzi för ca 15 personer 35 grader
- Bastu
- Mountainbikecyklar
- Solarium
- Tennis, även racketar
- Bordtennis
- Minigolf
- Basket/handboll/fotboll utomhus

Pris för lägret
Priset för lägret är inte helt klart, det beror lite på hur länge man stannar, många vi bor i varje lägenhet, hur många bilar vi bokar, vilka bilar vi bokar m.m

Vi i KFUM har förtjänat in en mängdrabatt hos Orienteering-Spain som innebär att vi har 200 kr i rabatt på våra bokningar. Priset för 7-dagars varianten blir ca 2 000 SEK, för 10-dagarsvarianten blir priset ca 2855 SEK.

Ungdomar upp t o m 16 år (H/D16) har 20% rabatt.

I priset ingår:
• Alla träningar och
• Alla kartor
• Anmälningar och anmälningsavgift till WRE-tävlingarna
• Lägenhetshotell, bungalows, hus e t c eller i förekommande fall hotell eller pensionat
• Bilhyra, (del i hyrbil, "Storlek" Opel Corsa, Fiat Punto, Ford Ka) fria mil, och försäkring ingår.
• Vi ordnar med kulturella och övriga aktiviteter
• Informationsmöte
• Vägbeskrivningar på svenska och engelska
• Mallkartor med kontroller (ca 150 kontroller)
Ingår ej: Flyg, Drivmedel, inträden till kulturevenemang, mat, utflykter

Tveka inte! Anmäl dig till någon av oss senast den 24 november:

Janne Johansson 019-360895
Johan Gunnarsson 019-323010
Oskar Arlebo 019-127050

Vi svarar även på frågor om lägret!

FLYGRESAN
Vad gäller flygresan så är proceduren likadan som förra året även här. Att vi redan nu går ut med denna nyhet beror delvis på att vi åker vecka 8 (sportlovsveckan) så att så många som möjligt får möjlighet att boka en billig flygbiljett. NI BOKAR ER EGEN FLYGRESA enligt nedanstående instruktion.

Att ni ska göra det själva beror på att vi för att slippa teckna en separat reseförsäkring ( som täcker kostnader för en eventuell avbokning av flyg) ser till att alla betalar med sitt eget VISA-kort eller Master Card. Betalar man med de korten så brukar det i det allra flesta fall ingå en reseförsäkring.

KOLLA UPP vad som gäller för ditt kort! Har man inget kort så måste man teckna en separat reseförsäkring om man inte har det skyddet i någon annan försäkring.

För att vi sedan ska få sitta bredvid varandra på flyget så måste ni skicka era bokningsnummer till mig. När jag fått dom så kontaktar jag flygbolaget som fixar detta.

Det billigaste priset just nu är 2 270 kr.

Boka gör man på två sätt. Antingen så ringer man till flygbolaget Sterling på tel.nr.
08-58769148 eller så gör man det via deras hemsida.

- Gå in på flygbolagets hemsida: http://www.sterlingticket.com

- Boka en returresa med Utresa Stockholm(ARN) och Destination Alicante (ALC))

- Välj datum för utresa 12 febrauri 2003 och hemresa antingen den 19 februari eller den 22 februari 2003

- Välj sedan det antal personer ni ska boka (troligtvis 1 vuxen)

- Klicka på fortsätt.

- Ni hamnar nu på sidan Välj avgång och ska då välja:

Tor, 12 feb 04 06:45 Avgång Stockholm (ARN)
Flygnr. NB543 10:40 Ankomst Alicante (ALC)

- Klicka i den biljett-typ du vill boka (Sterling Budget är den billigaste)

- Gör likadant för hemresan:
Alt. 1:
Tor, 19 Feb 04 11:40 Avgång Alicante (ALC)
Flygnr. NB544 15:25 Ankomst Stockholm (ARN)

Alt. 2:
Sön, 22 Feb 04 11:40 Avgång Alicante (ALC)
Flygnr. NB544 15:25 Ankomst Stockholm (ARN)

- Klicka i den biljett-typ du vill boka (Sterling Budget är den billigaste)

- Klicka på fortsätt.

- Läs igenom översikten och kolla så att den stämmer.

- Klicka i rutan: Jag accepterar biljettkategorins regler samt övriga villkor och betingelser för resan. (Sätt kryss i boxen. Klicka här och läs om övriga villkor.)

- Klicka på fortsätt.

- Fyll i Passageraruppgifter och kontaktinformation

- Klicka på Beställ nu.

- Anteckna ert bokningsnummer och maila det till mig

Anmälda                    Hem Torsdag 19/2  Hem Söndag 22/2
1.Johan Gunnarsson                                X
2.Johan Haglund                                   X
3.Per Sjögren                                     X
4.Gunnel Öst                     X
5.Christer Öst                   X
6.Stina Öst                      X
7.Lovisa Öst                     X
8.Patrik Eklund                                   X
9.Ingemar Widén                                   X
10.Pecka Norman                  X  
11.Björn Norman                  X
12.Oskar Arlebo                                   X
13.Gustav Groth                  X
14.Janne Johansson                                X
15.Madelene Nicolas                               X
16.Caroline Nicolas                               X
17.Inger Nicolas                                  X
18.Birgitta Arlebo                                X
19.Jonas Victorin                                 X
20.Anette Carlsson                                X
21.Daniel Gustafsson                              X
22.Peter Johansson               X   
23.Mathias Johansson             X      
24.Fredrik Björklund             X
25.Emma Arlebo                   X

Klicka på bilderna för att se dem i större format











Bilder från www.orienteering-spain.com








Bilder från förra årets resa till Barbate och Malaga


Orienteering Spain


Skrivet av:

Johan Gunnarsson
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=915


  [Tillbaka

Kommentarer 5 inlägg hittills
 Skriv en kommentar till den här nyheten

Skrivet av: fimpen [2003-11-17 7:52]
Kattis>> Självklart!

Skrivet av: Kattis [2003-11-14 18:16]
Kan man följa med och inte springa i skogen? Bara ligga i jacuzzin och cykla mountaine bike?
elC: taskigt att vara skådis, bättre att vara producent
Chewie: Du kan behöva lite sol och värme så du tinar lite vid den tiden...

Skrivet av: el C [2003-11-13 16:45]
H, B--> Jag vill också med! Sabla otur att spexpremiären sabbar till det. *surar*

Skrivet av: Chewie [2003-11-12 23:44]
balken>>jag med, kanske!!!

Skrivet av: Balken [2003-11-12 23:21]
Cooolt!!!!! Kanske hänkar



[Tillbaka]