INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
Dreamteam 2003 avgjort! 2003-06-24 01:05 

Nu är äntligen Dreamteam 2003 uträknat! 6 deltävlingar under våren har genomförts för att kora årets coach. Det blev till slut 4 stycken tänkbara namn för valberedningen att komplettera UK med nästa år.

Avgörandet kom på allra sista deltävlingen Jukola. Årets bäste poängplockare Anette kom in till växling på 173:e plats efter ett mindre lyckat på den första sträckan och rycker i hetsen fel karta till den väntande Sara. För första gången (och sista får vi hoppas) utdelas minuspoäng i Dreamteam. Annicas Jukola-specialiserade lag Titan plockar in massor med poäng på lagen i täten som innehåller Anette och jämnar ut kampen. Så jämnt att tre lag får dela på andraplatsen blir det (eftersom alla tre lagen kostat lika mycket går det ej att skilja dem åt), men med 6 poängs marginal lägger Erik beslag på årets förstaplats.
Slutställning Dreamteam 2003:

1. Erik Harlén
2. Johan Haglund
2. Annica Magnusson
2. Leif Fredriksson

Vinstsumman fördelas enligt reglerna 50%, 30% och 20% till ettan, tvåan och trean. Den totala potten i år var så stor som 2820 kr! Det innebär att Erik tilldelas 1410 kr och Johan, Annica och Leif får dela på andra hälften, 470 kronor var. Grattis grattis!

Bland de fyra lagen i toppen är det ganska bra spridning på uttagna löpare. Bara tre st återkommer i alla lagen. Janne Johansson, Birgitta Arlebo och Gunilla Pettersson (som dock inte gav några poäng i år).

Eriks vinnande lag Heaven and Hell innehåller som namnet lite vagt antyder dyra och billiga löpare och inte så mycket däremellan. Leif har haft en jämn säsong med alla sina tre lag placerade högt upp i tabellen, det bästa Noss som var uttaget enligt samma princip som Eriks nådde till slut en delad andra plats. Båda lagen har varit med uppe i toppen hela säsongen. Annicas Titan och Johans Azurmesarna däremot har kommit smygande på slutet med framförallt starka Tiomilaresultat. Deras lag var mer jämnstarka och innehöll inget av toppnamnen Oskar eller Anette.

Dreamteam återkommer självklart även nästa år och vi tar tacksamt emot förslag på förändringar och förbättringar!

På länken nedan kan du studera hur det gick för dina lag, vem som var bästa Tiomilacoachen, vilka löpare som var mest prisvärda och mycket mer. Vi hoppas även inom kort kunna komplettera med det optimala laget, uträknat av Giantonio och Lasse J.

Tilläggas kan att bästa tippare på Loftbodsgatan 6 blev..... katten Bamsan. Per Öberg, tvåa i Alternativets Marathon-lista (Hall-Of-Fame) för tippningar, har inte gått att nå för en kommentar...

Erik & Oskar


Slutresultat och statistik Dreamteam 2003 >>>


Skrivet av:

Erik Harlén
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=792


  [Tillbaka

Kommentarer 8 inlägg hittills
 Skriv en kommentar till den här nyheten

Skrivet av: da Silva [2003-07-02 16:09]
M&M>>> Förlåt! Du blev oriktigt uthängd då jag kom på att dina fordringar på mig (ända sen förra årets Multisport...) egentligen överstiger din Dreamteamskuld. Du är struken från listan sen några dagar tillbaks och resten av skulden hoppas jag kunna reglera vid senare tillfälle.

Skrivet av: M&M [2003-07-02 16:03]
Jag är djupt besviken att ingen krävt mig på pengar så att jag nu blivit uthängd i offentligheten och därmed är mitt rykte som administratör förstört - bara skojar.
Men - HJÄLP MIG - Vem som helst kan kräva in pengarna. Själv glömmer jag dock bort det så fort jag drar på mig KFUM-overallen verkar det som. Utom i lördags på multisporten, men just då verkade daSilva ha nog med sin egen vikt och hade nog inget bra ställe att stoppa tjugan heller.

Skrivet av: Hempa [2003-07-02 13:18]
Anders, Peiza>> Jag memorerar det varje morgon innan jag går till jobbet för att kunna maila det till er... Men jag glömmer bort det varje gång.... Ska testa att maila hemifrån och se om det funkar bättre...

Skrivet av: Peiza [2003-06-30 17:12]
Hempa!!!> Jag behöver oxå ditt kontonummer!

Skrivet av: Anders [2003-06-27 23:22]
Hem+>> När ska du maila över kontonumret så att jag kan betala för mina DT-lag?

Skrivet av: Anders [2003-06-27 23:20]
de va som fasen...

Skrivet av: da Silva [2003-06-27 23:06]
Ja det gick ju bra... Grattis ni som vann och grattis Öberg till andraplatsen i familjen!

Skrivet av: da Silva [2003-06-27 22:59]
Testar om det funkar att skriva en nyhetskommentar...



[Tillbaka]