Resultatet Budkavel ! Bilder!
Årets läger samlade 29 orienterare i ålder 10 - 16 år från OK Djerf, Garphyttans IF och KFUM. Pelle Pettersson hade lagt upp ett givande program för lägret med variation på träning och samvaro. Djerfstugan har alla möjligheter för att ett läger ska bli lyckat! Först på programmet bjöds olika varianter på "Stenletning". Några fick under en timme, stifta bekantskap med de flesta stenarna på den steniga Fuxboudden. Övriga övade i förenkling och ritade sina egna kartor på vitt papper som hjälp med att hitta kontrollerna=stenar. Efter dusch och bad, testades förmågan att hitta saker! Uppgifter att lösa var t ex att hitta fem levande myror, en meter av kottar, Al-blad, vitmossa, gul blomma, två ormbunksblad, en person som räcker 2,5 m över marken. Ett lag löste alla uppgifterna och övriga föll på bland annat Al-blad och vitmossa. Sten Erikssons Taco-buffé var försvinnande god och ledargänget är numera vegetarianer allihop! Suveränt käk, Sten! Träskfotboll och efterföljande bad är ett måste när man har läger i Djerfstugan. Matchen slutade 4-2 och alla var garanterat "gyttjiga" (se bider). Korvgrillning och samvaro är bra för att lära känna varandra ännu bättre. Det är så kul att man egentligen inte vill sova! Söndag morgon, alldeles för tidig väckning? God frukost och ihopplockning av alla saker! Det gäller att ta rätt skor(Mathias!) Staffett som blev mer spännande än vad ledarna kunde föreställa sig vid lagsammansättningen. Resultatet här!
Tack alla deltagare, ledare och Djerfare som bjöd på ett toppenläger!
|
| Klicka på bilderna för att se dem i större format
 Alla kontroller på plats! Nu kan deltagarna komma. Sillunch i det gröna innan lägret börjar på riktigt.
|