INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
Tjecker till KFUM...eller kanske inte... 2001-04-02 07:18 

Den nyheten som presenteras nedan kanske inte var riktig sann, den kom till då min dator rapade..eller hur det nu var...

I största hemlighet har elitkommiten i KFUM förhandlat med ett par lovande tjecker som skall förstärka lagen till vårens budkavlar.

De tjecker som det gäller heter Petr Slovktjcic och Slobodan Hemtjaican. Båda två står precis utanför det tjeckiska landslaget men hoppas genom att få möjlighet att tävla för KFUM att de skall utvecklas så mycket att de kan ta klivet in i A-laget. Båda herrarna är mycket snabba, Petr har gjort 29.56 på milen och Slobodan ligger precis däromkring han också.

Coachen K-A Hedström säger: -Vi är mycket nöjda med dessa nyförvärv som gör att vi kan ta upp kampen med Tisaren om att vara bäst i distriktet. Vi behöver en sistasträcklöpare av rang, vi såg ju vad som ände nu senast på Almbykavlen. Det håller inte i längden.

Oskar Arlebo, som jobbat hårt för att få hit tjeckerna säger: -Det känns skönt att det äntligen är i hamn. Han avslutar lite skämtsamt: -Nu är det bara att skriva ut checken till dom så är det klart.

Vi välkomnar dessa kanonförvärv till klubben och hoppas att det skall gå bra. De kommer att bo i Kalltjärn där de nog kommer att trivas.


Check this out!


Skrivet av:

Erik Groth
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=70


  [Tillbaka



[Tillbaka]