INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
Nattcupen på Billingen avgjord 2003-02-13 09:26 

Per Sjögren visade återigen konkurrenterna ryggen och tog en säker seger. Även Johan Haglund och Björn Norman vann sina banor.

På onsdagskvällen avgjordes den 10 deltävlingen i BJs nattcup. Denna gång på Ekersmossekartan, dvs Billingen. Samling som vanligt vid Hugo Rauseus såg och med banor strängande av Per Öberg. Gafflingen var denna gång mycket väl genomtänkt, på långa banan var det ingen som hade samma bana som någon annan!

På den korta banan segrade Björn Norman i en spurt mot Andreas Pettersson från Hagaby. Nästa gång räknar vi med att Björn laddar sin lampa ordentligt och går upp på mellan och visar framfötterna. Som vanligt var det mycket tätt på korta, de 5 första kom inom 11 sekunder!

Mellanbanan var precis som långa ordentligt gafflad. I herrklassen visade Johan Haglund att vinterträning ger resultat och tog hem segern före Daniel Attås från Tisaren. Här gick en tätklunga på 4 man loss och var 3 min före nästa klunga i mål. Lars "Peno" Persson ledde klungan i början och var först till 2:a kontrollen, före långa banans löpare som haft exakt samma sträckning dit fram.

Mellanbanas damklass bestod endast av 6 löpare denna kväll och segrade gjorde Malin Wiklund från Almby. Tvåan Iva från Hagaby var 5 minuter efter och trean Linn Robertsson från Almby var hela 10 minuter efter Malin.

På den långa banan blev det återigen Per Sjögren som visade hur fort och rätt han kan springa om han får till det, mycket glädjande! Han var ensam från första kontrollen in i mål och var mycket nöjd med sitt lopp. Tvåan Mathias Jansson från Hagaby, som gjorde en ordentlig groda på första kontrollen, var 1.24 efter Peiza. På tredje plats sprang Tisarens nyförvärv Magnus Persson in, 17 sekunder efter Mathias. På slutet avgjordes en riktig fajt mellan Anette Carlsson och Erik Göthlin där Nettan visade att stålet från Alfta biter bäst och dalmasen fick vika ner sig. Han var inte helt nöjd med detta.

Arrangörsstaben bestående av Erik Groth, Jennie Brobakken, Per Öberg och Sara Björnberg tackar för sig!


http://nattcup.kfumorebro.nu/nattcup03/


Skrivet av:

Erik Groth
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=692


  [Tillbaka



[Tillbaka]