INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
Timmen och 75-årsjubiléet 2002-11-03 16:27 

En riktig heldag blev det i lördags ute i Eker. Start med klubbmöte i Ekers församlingshem, därefter Timmen i Billingeskogen och sen tillbaks till församlingshemmet för att under trevliga former fira att klubben fyller 75 år i år. Rapport, resultat och bilder hittar du här.

Dagen klockan 12 som sagt med samling för klubmöte. I församlingshemmet hade Lasse Hellstrandh sammanställt och hängt upp mängder med historik från klubbens verksamhet, att studera i väntan på att mötet tog fart. Detta dirigerades i rask takt av ordförande Sedström så att det snart blev dags att offentliggöra lagen till Timmen.
24 lag, dvs drygt 70 löpare ville i år vara med och kämpa om en prestigefylld inteckning i Timmenstubben, vilket lär vara rekord. Kul! De drygt 60 minutrarna ute i skogen blev också en riktig njutning för alla deltagare. Kallt, men strålande sol. Trots att Lasse H påstod att han inte orkat jobba lika hårt som vanligt med att se till att lagen blev jämna så blev det mycket hårt i toppen, eller vad sägs om 3 lag inom två poäng(!). Lågt tippade lag 1 med Per Öberg, Karin Björklund och Leif Fredriksson, kunde i alla fall ta hem segern på samma poäng som likaså lågt tippade lag 23, efter att regeln om första lag i mål skiljt dem åt. Trea blev förhandsfavoriterna lag 6.

Efter dusch och ombyte i Mellringe bar det åter till Eker där borden nu stod dukade. Välkomst-tilltugg, god mat och fika bjöds vi på, uppblandat med allehanda muntrationer signerade Lasse H. Vad sägs tex om sockiplastsång, 75-årsklubbmästarbingo och individuell lagfrågesport?

Jag tror att alla som var där, instämmer i ett stort TACK till Lasse H, Birgitta A med flera medhjälpare för en riktigt trevlig dag och kväll!

RESULTAT TIMMEN Plac, poäng och (antal spel)
1. Karin B, Per Ö, Leif F - 193 p (5)
2. Johan H, Olof K, Birgitta A - 193 p (3)
3. Maja C, Albin A, Malin H - 192 p (26)
4. Frida N, Christina Lå, Weine F - 188 p (7)
5. Lasse A, Fredrik B, Berndt C - 188 p (3)
6. Inger N, Johan G, Anna J - 186 p (19)
7. Erik H, Kerstin N, Petra E - 185 p (6)
8. Per S, Jakob L, Barbro C - 183 p (5)
9. Per S, Kent B, Maria G - 180 p (5)
10. Stina Ö, P-O S, Anders K - 176 p (8)
11. Emma A, Claes N, Lasse J - 175 p (31)
12. Magnus N, Carro N, Eleonor G - 167 p (14)
13. Martin S, Cissa K, Sara G - 167 p (11)
14. Per K, Madde N, Filip B - 165 p (6)
15. N-O Å, Christer Ö, Christer G - 164 p (4)
16. Lars E, Niklas s, Jenny E - 164 p (5)
17. Hasse G, Johan R, Christoffer T - 163 p (1)
18. Bosse P, Lasse H, Cornelia N - 162 p (4)
19. Sara B, Daniel N, Ludde N - 151 p (2)
20. Erik Gö, Filip B, Ingemar W - 151 p (8)
21. Lina L, Oskar Ar, Kristine C - 144 p (23)
22. Björn N, Gunilla P, viktoria N - 143 p (3)
23. Jonas T, Oskar N, Anders U - 107 (3)
24. Anders P, Pecka N, Albin L - 104 p (3)

Klicka på bilderna för att se dem i större format


Samling för klubbmöte i Ekers församlingshem


Lag 11; Emma, Claes och Lasse förbereder sig inför Timmen


Uppställning för start och fotografering


Full fart i solskenet!


Åter i församlingshemmet för mat och jubileumsfirande





Något att fundera över för er som inte var där...


Lasse Hellstrandh i högform!


Timmensegrarna


Inget lotteri utan minst ett par högvinster till Arne Larsson! :-)




Skrivet av:

Oskar Arlebo
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=596


  [Tillbaka



[Tillbaka]