|
Maria till SM-final
| 2002-09-14 17:47 |
Idag löptes kval till klassiska SM vid Skinnskatteberg. Av klubbens 8 löpare på plats så var det bara Maria i D20 som kvalade vidare till finalen. Karin i D21 och Oskar i H21 var båda mindre än minuten ifrån.
Trots lite sjukdomsproblem de senaste veckorna kunde Maria alltså avancera vidare till final med god marginal. En femteplats i ett av de tre kvalheaten lovar gott inför morgondagen. I D21 såg Karin länge ut att knipa en av de tio finalplatserna i sitt heat, men blev precis på slutet nedpetad till 11:e plats, 39 sekunder från tiondeplatsen. I ett av de andra 4 heaten blev Emma 21:a. I H21 hade vi fyra löpare (förutom Oskar Ax) som under året sprungit till sig en ranking bland de 160 bästa och alltså kvalat till SM. Ingen lyckades som sagt ta någon plats bland de 40 i finalen; undertecknad blev 15:e, 56 sekunder från final, Erik och Janne 23:a resp. 24:a, ca 3.20 ifrån och Albin 30:e, ca 8 minuter från avancemang. Noterbart är att ingen av distriktets löpare tog sig till final i H21. I D18 slutligen så blev Cristina 30:e i sitt heat.
Lycka till i morgon Maria!!!
 |  | | Maria mot mål | Karin mot mål |
Resultat och sträcktider >>>
[Tillbaka]
|