|
KUL-kavlen + teknikträning 6 juni, Nora
| 2023-05-12 09:51 |
Nora Folkets Park är Arenan. Fin vildmarksskog med tydligt stigsystem. Växlingsmöjlighet under tak.(Jfr Tiomila) Liksom fika möjlighet. Och dusch!
Vår jippostafett för KFUM-orienterare från typ vit/gul-nivå och uppåt. Since 1982! Efter KUL-kavlen och eget/n fika/matsäck erbjuds, för de som så önskar några teknikslingor - när man ändå är igång och åkt så långt. Anmäl även detta i samband med KUL-kavleanmälan.
Karta: Reviderad inför Dubbelfajten hösten 2022.
Samling/start: Info 9.45, start c:a 10-10.15. Parkering Norvalla IP. Folkparken är granne i syd.
Dusch: Möjlighet finns på Norvalla IP.
Anmälan: Senast söndag 4 juni 18.00 som kommentar till denna nyhet.
Återbud: Helst inte, men vid absolut nödvändighet via sms till 070-6681344
Beskrivning: Den äldsta och yngsta tredjedelen av anmälda startar på sträcka 1, stämplar på 6-8 valfria kontroller av de 24 som finns på kartan. Efter målgång framlottas lagkamraten till sträcka 2 genom dragning av namnlapp. Sträcka 2-löparna besöker 8-10 av de ostämplade kontrollerna (alltså 16-18 st att välja på). Målgång och dragning av sträcka 3-löpare enligt samma princip. Besöker återstående (6-10 kan finnas kvar) och avslutar med en rak slinga.
Arrangemangsmedhjälp: Gärna! Meddelas också som kommentar nedan.
Utom tävlan: Möjlighet, fr a för yngre ungdomar, att bara träna på att hitta de 24 kontrollerna finns. Anmäl gärna nedan för kartframställning.
Extraslinga: Sträcka 1-löpare brukar ibland vilja springa mer. Möjlighet finns till det på Sträcka 3´s raka slinga som träning.
Jukolalöpare: Tag chansen till formtoppning! .
|
Kommentarer
| 25 inlägg hittills |
|
 |
Sorry, måste avanmäla nästan hela familjen Kruse. Visade sig att de flesta familjemedlemmarna var borta på olika skolavslutningsresor. Camilla kommer dock. |
|
 |
| Jag, Julia, Ellen och Eva är med! |
| Skrivet av: | Niklas [2023-06-04 17:57] | |
|
 |
| Sophia och David vill vara med |
|
 |
Märta, Selma och Edvard är gärna med på KUL-kavlen. Vi önskar även 3 kartor till familjemedlemmar som inte är med i själva tävlingen. |
|
 |
| Agneta Hasselkvist vill vara med. |
| Skrivet av: | Viggo.Edwall [2023-06-04 15:08] | |
|
 |
| Jag vill vara med på kulkavlen och teknikträningen |
|
 |
| Sofia och Malin vill springa KUL-kaveln |
|
 |
| Ella, Rasmus, Robert och Camilla vill vara med. |
| Skrivet av: | Martin Sedström [2023-06-04 13:41] | |
|
 |
| Martin och Emil vill springa! |
| Skrivet av: | Malin [2023-06-04 13:40] | |
|
 |
| Jag och Marcus vill springa. |
| Skrivet av: | Karin.Lindgren [2023-06-04 9:07] | |
|
 |
| Jag vill vara med och även köra teknik efter |
|
 |
| Ingela och Morris vill vara med och springa. |
| Skrivet av: | Lovisa Gustafsson [2023-06-03 20:59] | |
|
 |
| Lovisa och Mats vill springa! Anna kan hjälpa till. |
|
 |
| Jag kommer och kör gärna teknikträning efter. |
| Skrivet av: | Lasseh [2023-06-01 9:25] | |
|
 |
Tack, Lillvor! Jag har hittills varit ensam, så när som på några Milaneser som hjälper till med utsättning. |
| Skrivet av: | Lillvor [2023-06-01 8:06] | |
|
 |
| Jag hjälper gärna till om det behövs. |
|
 |
| Jag och Alva kommer och springer KUL-kavlen! |
|
 |
| Charlotte, Anders, Sanna och Viktor vill va med. |
|
 |
| Jag kommer. |
|
 |
| Emma och Anna vill springa kul-kavlen |
| Skrivet av: | Elin [2023-05-27 18:43] | |
|
 |
| Jag och Johanna kommer ingen teknikträning för oss |
|
 |
| Anmäler mig själv till tidig lottning och teknik efteråt |
|
 |
| Kristin, Oskar, Erik och Olivia vill vara med. Minst en vill träna lite teknik efteråt också. |
|
 |
| Jag kommer! Och kör gärna extra efteråt |
| Skrivet av: | Jane [2023-05-13 17:19] | |
|
 |
Jonas, Henning o Siggan. (Anna jobbar) Vi kör gärna lite teknik efter lunch. |
[Tillbaka]
|
|