|
Om en dryg månad avgörs årets SM-vecka i Västmanland med sprint 13/9, klassisk 14-15/9, kort 20-21/9 och budkavle 22/9. Anmälan går ut i början av nästa vecka så missa inte att anmäla på hemsidan senast söndag 11/8.
För sprinten gäller speciella uttagningsprinciper baserade på elitserieresultat respektive resultat i Silvas juniorcup.
Klassiska och kort har samma upplägg som de senaste åren med 160 startande i 4 kvalgrupper och 10 löpare från varje kvalgrupp till final.
Till budkavlen är det fri anmälan och vi räknar med 2 eller 3 herrlag och 1 damlag till start, om tillräckligt intresse finns. Alla resultat på tävlingarna fram till SM-budkavlen är självklart meriterande men framför allt klassiska DM och budkavle-DM tittar UK extra på.
Eftersom SM avgörs i Västmanland så kommer vi att bo på hemmaplan och åka fram och tillbaka till samtliga tävlingar.
SM 2002
[Tillbaka]
|