|
Karin utklassade i Åre
| 2002-08-04 21:29 |
Karin Senvall vann, tillsammans med Anders Bennitz, OK Enen, i helgen mixklassen i FEM 50.
Fjällräven Extreme Marathon avgörs i Åre under två dagar. 3 klasser 70, 50 och 30km. Orientering på 50.000-dels karta i 2-mannalag. I 50-klassen segrade som sagt Karin i par med Anders Bennitz. För 50 så var det första dagen mass-start i Huså med mål i Duved. Rundning av Västerskutan och toppbesök på Forsafjället samt Mjullfjället. 2:a dan jakt-start och mål på Åre torg. Rundning av skutmassivet och bestigning av Västerskutan och därefter Åreskutan norrifrån. Den uppmärksamme såg kanske Karin på sporten på Västerskutans topp. Som sagt en stor merit för Karin som gav 5000 och ett gäng Fjällrävenpryttlar...
Orienterarna dominerada alla klasser, mycket beroende att orienteringsinslaget ökat markant från förra året plus på att de är starkast... Joakim Carlsson vann 70-klassen där man har med sig utrustning även för övernattning på fjället.
Starkast var inte undertecknad, men hade 2 fina soliga dar i fjällen tillsammans med en ännu tröttare arbetskamrat i 50 herrklassen. Åre har sällan, om aldrig, upplevt så fint väder med 25 grader och vindstilla på toppen. Äntligen fick jag mina efterlängtade bonn-armar!
Läs mer här
[Tillbaka]
|