INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2021
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Löpex Vinterserie
Naturpasset

SPONSORER








 
Klubbträningar vecka 2 2022-01-07 23:51 

Klubbträningarna vecka två kommer att genomföras, men med några modifieringar. Klubbfikat på torsdagarna utgår tills vidare och alla deltagare uppmanas att om möjligt duscha och byta om hemma. För KFUM-kampen gäller veckans intervaller och veckans styrka redan från lördag 8/1.

Tisdag 11/1 kl 19, Intervaller i Tybblelundshallen
Mer info kommer! Tänk på att du som kommer måste vara fullt frisk, håll avstånd så gott det går. Byt gärna om och duscha hemma.

Torsdag 13/1 kl 18, Klubbträning i Karlslund
Mer info kommer! Tänk på att du som kommer måste vara fullt frisk, håll avstånd så gott det går. Byt gärna om och duscha hemma.

Styrketräning
Sätt på bra musik och ge din kropp en riktig genomkörare. Passet tar ca 35-40 minuter, inklusive uppvärmning, men kan förlängas efter behag. Charlotte och Sanna har satt ihop ett program med nya övningar! Du hittar passet här.


Veckans intervaller
Veckans intervaller är en riktig intervallklassiker, 70-20-intervall. Intervallträning är en bevisat mycket effektiv metod att förbättra ens kondition och tvärt om mot vad många tror kan man inte vara för gammal eller för otränad, effekten blir faktiskt bara ännu bättre.

Upplägget är 70 sekunders hård löpning, följd av 20 sekunders lättare löpning/jogg/gång (inte stillastående!). Intensiteten ska vara hög, men gå inte ut alltför hårt och dra inte på dig mjölksyra. Eftersom vilan är så kort hinner inte pulsen gå ner så mycket och du startar varje intervall med lite högre puls än på den förra.

Repetera 6 gånger, följt av 2 minuters lätt löpning. Repetera detta 1 gång till och om du vill ha ett tufft pass, ytterligare en gång. Alltså 2 eller 3 x 6 = 12 eller 18 intervaller. Rätt genomfört ska farten vara ungefär samma på alla intervaller och det ska vara riktigt jobbigt på slutet.

Yngre och äldre kan byta upplägget till 60-30, dvs 60 sekunders arbete och 30 sekunder vila.

Intervallerna kan även genomföras på andra sätt, tex på cykel eller roddmaskin.




Skrivet av:

Oskar Arlebo
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=4427


  [Tillbaka



[Tillbaka]
VECKANS TRÄNING
Ti 25Veteraner: Saml. i Karlslund kl 10 för promenad och fika
To 27Stugvärd: Ingela F & Petra M
[Hela månaden]


SNABBLÄNKAR
[Fler länkar]

TÄVLINGAR
KFUM Multisport

SIDAN IDAG
Antal inloggningar: 9
Varav unika: 6

[Mer statistik]