INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2020
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Löpex Vinterserie
Naturpasset

SPONSORER








 
Klubbträningar v. 52 2020-12-20 21:44 

Ta ett avbrott i julstöket för lite träning. Som vanligt har vi lite olika varianter att välja på.

Teknikträning, Karlslundsskogen
Lilla Gran - OL-bana i Karlslund 4,6 km starta GPS:en vid startpunkten.

Stora Gran 6,0 km

När ni sprungit själva granen-banan och vill springa längre kan man ta en till vända för att lägga det perfekta glittret i granen. Springer du på dagen är banan gjord som linje-OL. Hela banan är även utsatt med reflexer så man kan utöva den som en natt-trail.

Lilla Gran är 4 km och startar vid kontroll 14 banan slutar vid kontroll 2 därifrån är det knappt 1 km tillbaka till klubbstugan. Reflexer slutar vid kontroll 2 därifrån fortsätt rakt fram ca 400m så kommer ni se elljusspåret snart.

Eftersom det är en ”rotsnubblare" som lagt banan ber jag er vara uppmärksamma på rötter och stora träd som ligger över stigen så ni inte snubblar. :-)
Linjeorienteringen går förbi gläntan där tomtefamiljen står 24/12 kl 9:15 - 9:45

/Veronica


Styrketräning
Samma som förra veckans pass. Sätt på bra musik och ge din kropp en riktig genomkörare. Passet tar ca 35-40 minuter, inklusive uppvärmning, men kan förlängas efter behag. Du hittar passet här.


Veckans intervaller
Den här veckan är det dags för trappintervaller. Intervallträning är en bevisat mycket effektiv metod att förbättra ens kondition och tvärt om mot vad många tror kan man inte vara för gammal eller för otränad, effekten blir faktiskt bara ännu bättre.

Upplägget är 3-3-3-4-4-5 min, med två minuters jogg mellan. Alltså 3 minuter i hårdare tempo, 2 minuter lugnare, 3 minuter hårdare, osv enligt schemat ovan. Eftersom det är en ganska lång intervallserie kan tempot vara lite lugnare än på förra veckans 70-20-intervaller, men ändå lite hårdare än normal tävlingsfart (men dra inte på dig mjölksyra). Eftersom vilan är ganska lång ska du hålla igång med lugn löpning tills det är dags att öka igen.

Hela passet tar 32 minuter + uppvärmning och nerjogg.

Intervallerna kan även genomföras på andra sätt, tex på cykel eller roddmaskin.


JULJOGGEN
Se separat nyhet!


JULHÄLSNINGEN
En repris av förra årets julträning, där du med hjälp av din GPS-klocka skapar en julig figur. Lite inspiration kan hittas här. Figuren måste länkas in vid registreringen, tex i Strava, Garmin Connect eller liknande.




Skrivet av:

Oskar Arlebo
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=4317


  [Tillbaka

Kommentarer 0 inlägg hittills
 Skriv en kommentar till den här nyheten


Du kan bli först att kommentera den här nyheten!



[Tillbaka]
VECKANS TRÄNING
On 20Tävling: Ullmax Vinterserie Almby IK start kl 17-19
On 27Tävling: Ullmax Vinterserie OK Tisaren start kl 17-19 Se Eventor
[Hela månaden]


SNABBLÄNKAR
[Fler länkar]

TÄVLINGAR
KFUM Multisport

SIDAN IDAG
Antal inloggningar: 1
Varav unika: 1

[Mer statistik]