INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
TIOMILA i SURA-hammar 2002-04-28 20:28 

Regn, lera och resultatkolaps, men ganska bra slutresultat för oss i KFUM kan man väl sammanfatta årets Tiomila med. Men först och främst ett STORT TACK till alla som var med och hjälpte till med tält, mat, coaching med mera under helgen!

Eftersom arrangören inte ens lyckades få ut några korrekta resultat på tävlingen, än mindre nu på internet, är det svårt att ge några klara besked om placeringar. Men första ungdomslaget slutade efter en bra insats på 56:e plats. Det andra laget njöt lite längre av den blöta skogen, men jag har ingen aning om hur länge.

Damerna sprang mycket bra, efter att förstalaget fått en drömstart genom Karin på den första sträckan. Detta lag slutade 82:a, vilket jag tror är den bästa placeringen vårt damlag någonsin nått i tävlingen. Andralaget kom 222:a av de 360 startande lagen.

Herrarnas förstalag fick en knackig start på de mörka och svårt gafflade första sträckorna. Andra- och tredjelagen sprang dock riktigt bra och det dröjde faktiskt en bit in på långa natten innan Erik Groth i förstalaget hann ikapp Per J i andralaget. Från fjärdesträckan och framåt sprang dock förstalaget upp sig till en 58:e plats, vilket lär vara den bästa placeringen sedan 1976. Andralaget fick en gubbe på omstart (endast ca 100 lag klarade sig undan detta), men borde ha landat runt 130-140, vilket är den i särklass bästa andralagsplaceringen i klubbens historia. För första gången fick vi också (förhoppningsvis, officiella resultat saknas ju som sagt) runt ett helt eget tredjelag, som också sprang riktigt bra, även om jag inte riktigt vet placering. Kenneth K och Torbjörn J var i alla fall de enda som behövde gå på omstart där.

Är det någon som sitter på mer exakta resultat för våra lag så kan de gärna mailas till mig så kompletterar jag nyheten.


Fler bilder från årets TIOMILA >>>


Skrivet av:

Oskar Arlebo
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=365


  [Tillbaka



[Tillbaka]