|
Årets julmarknad ett lyft
| 2001-12-09 00:07 |
Årets KFUM-julmarknad flyttades till Betelkyrkan/Centrumgården alldeles intill Åhléns och kom därmed mer centralt. Ett lyckokast för betydligt fler besökande hittade till oss.
Ordet julmarknad doftar tradition och årets var inget undantag förutom flytten till de centrala delarna av södercity. Denna nyhet förlorade inte marknaden på, snarare tvärtom. Betydligt fler och nya människor hittade till marknaden vilket syntes bland marknads- och lotteristånden samt i serveringen. Vi i orienteringen har enligt traditionen ansvarat för fikaserveringen, ett korv- och korglotteri med diverse matvaror samt chokladhjul och ett par andra aktiviteter, i huvudsak tänkta för barn och ungdomar. Detta var våra aktiviteter även i år så där står sig traditionen. Glädjande kan vi notera att årets ekonomiska utfall är nästan dubbelt så stort som förra året.
Den ökade vinsten beror även på att vi hade lägre kostnader för vinster mm. Park-hallen, Magnus Nilssons och Pekka Normans företag sponsrade t. ex. vinsterna till korglotteriet, vilket innebär att alla sålda lotter var ren vinst.
Vi riktar ett stort tack till alla som skänkt varor, bakat och på annat vis jobbat med att genomföra vår del av arrangemanget.
Styrelsen
[Tillbaka]
|