|
Stefan och Örjan till KFUM
| 2001-11-27 23:01 |
Konkurrensen om platserna i herrlagen till våren blir inte mindre, när nu Stefan Aronsson och Örjan Eriksson, OK Alferna, aviserar ett klubbyte inför våren.
Ett tråkigt faktum för orienteringen i länet kan tyckas, men ett fullt förståeligt val från deras sida. Efter att Stefans bror Peter bytt till Linköpings OK tidigare i år fanns inte längre några möjligheter att få ihop egna lag i några seniorkavlar, samtidigt som jobbet att driva Alferna framåt blev allt mer krävande. Förhoppningen med klubbytet är också att utvecklas av konkurrensen det innebär att springa i en större klubb, samt att få ett stort gäng att träna och umgås med, säger Stefan. Att valet blev KFUM var då inte så konstigt.
Vi hälsar dem varmt välkomna i gemenskapen och börjar samtidigt fundera på om det räcker med tre lag på Tiomila i vår...
Kort presentation:
 |  | | Örjan Eriksson | Stefan Aronsson | 30 år gammal, läser tredje året till Elektroingenjör på Örebro Universitet. Aktuell ranking: (0383) | 29 år gammal, läser också tredje året till Elektroingenjör på Örebro Universitet. Aktuell ranking: (0543) |
Tidigare nyheter:
2001.11.18 Oskar Axelsson har äntligen bestämt sig >>> 2001.11.01 Förstärkning inför våren! >>>
[Tillbaka]
|