INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
Skärmar kvar i skogen 2008-01-20 15:24 

2005 ritade jag om kartan runt "Uggle stenar" då var allt OK. När jag för någon månad sedan var där och reviderade kartan (man går över hyggen grönt o stigar m m) så hittade jag 4 skärmar öster om Uggle stenar. Idag var jag o rekade kontrollpunkter till Vinterserien så hittade jag två till i samma område.

Fakta: Skärmarna verkar ha suttit ute mellan 1-3 år, de var nog ganska nya när de sattes ut, bara en hade stiftklämma och alla var hängande i snöre. Nu var de delvis sönderblåsta och färgen blekt p g a solljuset. Inga var märkta och bara KFUM har karta över området. Bara små och svåra kontrollpunkter så det är INGEN ungd. träning.
I våras till "Vårpaketet" fick vi låna skärmar av OK Alferna för våra räkte inte till trotts att vi för några år sedan hade över 200 egna skärmar, visst finns det ett naturligt svinn men ....
Ganska ofta när jag är i skogen och träffar på folk får jag höra att det sitter en massa skräp kvar i skogen. Jag brukar säga att orienteringsklubbar inte har råd att lämna kontrollställningar, skärmar o stiftklämmor kvar där eftersom de kostar en massa pengar men ....
Kan till 95 % säga att någon eller några i klubben här har slarvat med nedplockningen av en träning. Har jag slumpmässigt gått på 6 skärmar i ett lite begränsat område så finns det med säkerhet minns lika mycket kvar i skogen.
Så den/de skyldiga till den träning runt Uggle stenar som ni glömde plocka ner, tänk efter och gör det.




Skrivet av:

C-G Garpenlund
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=2163


  [Tillbaka

Kommentarer 0 inlägg hittills
 Skriv en kommentar till den här nyheten


Du kan bli först att kommentera den här nyheten!



[Tillbaka]
VECKANS TRÄNING
Ti 30Veteraner: Saml. i Karlslund kl 10 för promenad o fika
Tävling: Poängtävling OK Milan, se Eventor
[Hela månaden]


SNABBLÄNKAR
[Fler länkar]

TÄVLINGAR
KFUM Multisport

SIDAN IDAG
Antal inloggningar: 0
Varav unika: 0

[Mer statistik]